همشهری آنلاین: دستگیری شهردار کاراکاس از سوی پلیس ونزوئلا به اتهام تلاش برای کودتا در این کشور موجب ایجاد تنش در این کشور شده است.

دستگیری شهردار کاراکاس به اتهام تلاش برای کودتا در ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در تلویزیون و رادیوی این کشور اعلام کرد که "آنتونیو لدزما، شهردار کاراکاس به اتهام ایجاد ناامنی در ونزوئلا مجازات خواهد شد.

ده‌ها فرد ملبس به جلیقه ضد گلوله و یونیفرم‌های استتاری با ورود به دفتر لدزما وی را روز پنج شنبه دستگیر کردند.

مادورو در تلویزیون و رادیو ونزوئلا اعلام کرد: وی مسئول تمامی جرائمش خواهد بود.

هفته گذشته مادورو اعلام کرد که شهردار کارکاس و قدرت‌های غربی درصدد براندازی دولت وی هستند. این در حالی است که لدزما در چندین مصاحبه این اتهام را در کرده و گفته است که فساد دولتی عامل بی‌ثباتی واقعی در این کشور است.

در پی دستگیری لدزما تنش‌ها در این کشور افزایش یافته است و طی درگیری میان پلیس و معترضان پلیس ملی ونزوئلا چندین شهردار و شهردار پیشین را دستگیر کرده است.

همپیمانان لدزما خواستار برگزاری تظاهراتی در روز جمعه شده‌اند تا خواستارآزادی وی شوند.

از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا اتهام دولت ونزوئلا به لدزما را "بی‌اساس" خوانده و تاکید کرده که این اقدامات به منظور منحرف کردن توجه اذهان عمومی از مشکلات اقتصادی فزاینده در ونزوئلا از جمله کمبودهای گسترده و تورم است که سال گذشته به 68 درصد رسید.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای تاکید کرد: دولت ونزوئلا باید با شرایط بحرانی فعلی مقابله کند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا: در مادرید، بوگوتا و میامی علیه دولت من توطئه می‌کنند

د رهمين حال رئیس‌جمهوری ونزوئلا اظهار کرد، گروه‌های راست‌گرای افراطی در سه شهر مادرید اسپانیا، بوگوتا کلمبیا و میامی آمریکا برای سرنگون کردن دولت این کشور توطئه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا گفت: گروه‌های راست گرا در جهان کمپینی به منظور بی ثبات کردن ونزوئلا را حمایت می‌کنند.

این در حالی است که مادورو چند روز پیش اعلام کرده بود که مقامات ونزوئلا کودتایی به رهبری آمریکا به منظور سرنگون کردن وی را خنثی کردند. وی اعلام کرده بود که براساس این طرح قرار بوده چند تن از افسران نیروی هوایی ونزوئلا دست به حمله هوایی علیه کاخ ریاست جمهوری ویا هدف دیگری بزنند.

نیکولاس مادورو در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرد که نیروهای راست گرا در شهر مادرید پایتخت اسپانیا، بوگوتا، پایتخت کلمبیا و شهر میامی آمریکا برای سرنگون کردن دولت ونزوئلا دسیسه چینی می‌کنند.

از سوی دیگر جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در رهبری کودتا در ونزوئلا دست نداشته و اتهامات ونزوئلا در این زمینه را بی‌اساس و غلط خواند.

ساکی پیشتر نیز گفت: آمریکا حامی انتقال قدرت سیاسی از طریق ابزارهای خارج از قانون اساسی نیست. واشنگتن به ناآرامی در ونزوئلا دامن نزده و برای تضعیف اقتصاد یا دولت این کشور تلاش نمی‌کند. ما بزرگترین شریک تجاری ونزوئلا خواهیم ماند مشکلات سیاسی و اقتصادی ونزوئلا در نتیجه سیاست‌های دولت این کشور است. ما تاسف می‌خوریم که دولت ونزوئلا به مقصر دانستن آمریکا و جامعه بین‌المللی از بابت رخدادهای داخل این کشور ادامه می‌دهد.

کد خبر 287708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha