همشهری آنلاین: سیدنظام الدین موسوی با بیان اینکه غربی‌ها برای قهرمانان خیالی خود صدها فیلم می‌سازند اما در اینجا آنهایی که ادعای ملی‌گرایی هم دارند یک کلمه از ایثار و شهادت نمی‌گویند، گفت: لبخند «بابا رجب» به صدها نشان شوالیه و خرس طلایی می‌ارزد.

بابا رجب

به گزارش فارس، وي در مراسم تکریم جانباز سرافراز «رجب محمدزاده» که امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار داشت: جانبازانی همچون بابا رجب اسطوره ایثار و جوانمردی هستند که کشور، مردم، نظام و تاریخ ما مدیون آنهاست.

وی با بیان این که امثال بابا رجب با وجود مشکلات فراوان روزی چند بار شهید می‌شوند اما باز هم خود را بدهکار انقلاب می‌دانند، گفت: اگر حتی قدم کوچکی برای انقلاب برداریم فکر می‌کنیم که همه به ما بدهکار هستند اما جانبازانی امثال بابا رجب که بیش از 25 سال در شرایط سخت زندگی می‌کنند هنوز هم خود را بدهکار انقلاب می‌دانند و فکر می‌کنند دین خود را به انقلاب نپرداخته‌اند که این نشانه تجلی تفکر انقلاب در وجود آنهاست.

موسوی با اشاره به این که ما باید از اخلاص این اسطوره‌های انقلاب الگوبرداری کنیم گفت: جالب بود که مردم مشهد نیز حتی قبل از ساخت و پخش فیلم کوتاهی از زندگی بابا رجب، وی را نمی‌شناختند.

وی با بیان این که وظیفه انسان‌ها و هنرمندان در قبال افرادی مثل بابا رجب بسیار سنگین است، خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورها شاید از این دست افرادی که برای کشورشان جنگیدند نیز وجود داشته باشد. حتی برخی کشورها که سربازانشان مهاجم و متجاوز هم بودند به عنوان اسطوره‌های آن کشور تلقی می‌شوند و در قاب تصاویر آنها را گرامی می‌دارند اما ما به این اسطوره‌های کشورمان کمتر توجه می‌کنیم.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به سخنی از کارگردان فیلم ضد ایرانی آرگو افزود: وقتی از کارگردان این فیلم پرسیدند آیا شما نمی‌ترسید که فیلم شما در گیشه شکست بخورد، پاسخ داد برای من گیشه و قضاوت مردم مهم نیست بلکه آنچه اهمیت دارد قضاوت کهنه سربازان آمریکایی است. سخن این فرد جالب ولی مورد تاسف بود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس افزود: کشورهای غربی برای قهرمانان خیالی خود صدها فیلم می‌سازند اما در اینجا آنهایی که ادعای ملی‌گرایی هم دارند یک کلمه از ایثار و شهادت نمی‌گویند.

وی با بیان این که دشمنان اسلام تصویری جز تصویر سیاه و ذلت‌آور این مرز و بوم به نمایش نمی‌گذارند و حتی نیز جوایزی می‌گیرند اظهار داشت: این چنین جوایزی ارزانی آنها باشد. برای ما یک لبخندی که بر لبان امثال بابا رجب نقش می‌بندد کافی است و لبخند «بابا رجب» به صدها نشان شوالیه و خرس طلایی می‌ارزد؛ چرا که ایثارگرانی همچون بابا رجب در زمره شفاعت کنندگان روز قیامت خواهند بود که امیدواریم شفاعت کننده ما در آخرت باشند.

کد خبر 287598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha