همشهری آنلاین: فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت:چرا دردهای جامعه را نمی‌توانیم با شهدا درمان و علاج کنیم.

سیدمحمد باقرزاده

به گزارش ایسنا سردار سیدمحمد باقرزاده که شب گذشته در کنگره دانشجویان شهید کهگیلویه و بویراحمد سخن می‌گفت، با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص کنگره شهدا افزود:یکی از دغدغه‌های معظم‌له این است که یادواره‌های شهدا را نباید به گونه‌ای برگزار کرد که تکراری شود.همیشه پشت حماسه تدبر و تفکر است و مقام‌ معظم‌ رهبری در این خصوص تدبر را نیز از ما خواستار شدند تا در برنامه‌ها لحاظ کنیم.

وی با اشاره به زندگی سراسر نور و هدایت شهدا خاطرنشان کرد:با مقوله شهید و شهادت نباید احساسی برخورد کرد، نگاه به مقوله‌های ارزشی و فرهنگی باید تعقلی باشد نه اینکه احساسی نگاه داشته باشیم. نباید دل خوش به این کرد که برنامه‌ها را برگزار می‌کنیم و در پس آن هدفی وجود نداشته باشد.گلایه ما این است که دردهای جامعه را چرا نمی‌توانیم با شهدا درمان کنیم و این یک مشکل است، این همه ستاره هدایت داریم و راه را گم کرده‌ایم.

سردار باقرزاده گفت:وقتی وارد عرصه جهاد می‌شویم دو خط بیشتر نداریم که یکی خط شهادت‌طلبی و دیگری خط عافیت‌طلبی است، همانگونه که شهید چمران می‌گوید:وقتی شیپور جنگ نواخته می‌شود، مرد از نامرد مشخص می‌شود. در جنگ است که میزان صداقت‌ها و حقیقت‌ها مشخص، و معلوم می‌شود که چه کسانی میدان‌دار هستند و خانواده شهدا در زمان جنگ میداندار بودند و هم اکنون نیز میدان‌دار هستند.

وی در بخش دیگر سخنانش گفت:امام خمینی(ره) آنچنان مقید به احکام اسلامی بود که حتی از گوشت حلال کشتارگاه فرانسه در طول دوران تبعید استفاده نکرد. امروز که به مفاسد اقتصادی نگاه می‌کنیم جای تأمل دارد، کجای کار اشکال دارد؟ این اقدامات انحراف از خط امام است که عده‌ای اکنون به این سمت کشیده شده‌اند.

سردار باقرزاده با اشاره بر لزوم داشتن عزم در کارها برای پیشبرد اهداف انقلاب، گفت: امام خمینی(ره) با عزم انقلاب، نهضت را به پیروزی رساند و امروز باید ببینیم در سالی که مزین به عزم ملی است، چه کار مفیدی توانسته‌ایم انجام دهیم. امروز به برکت امام و شهدا، استکبارستیزی در ملت ایران نهادینه شده و یکی از عوامل استیصال آمریکا همین موضوع است.شار تحریم‌ها ملت را مقاوم‌تر کرد و اکنون اگر تحریم‌ها برداشته شود انرژی‌ها آزاد می‌شوند.

وی با بیان اینکه اکنون جبهه مبارزه با استکبار در منطقه از یمن تا سوریه گسترده است، خطاب به دانشجویان گفت: امروز رسالت دانشجویان این است که نقاب پوشالی ترس از آمریکا را کنار بزنند و ملت‌های آزاده جهان را در برابر این قدرت توخالی متحد کنند.

سردار باقرزاده با اشاره به سه دانشجویی که در کشور آمریکا به شهادت رسیدند اضافه کرد: رسانه‌ها به این شهیدان بپردازند و مطالبی از این شهیدان را اطلاع رسانی کنند.

در پایان این کنگره از خانواده 74 شهید دانشجوی کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

کد خبر 287485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha