همشهری آنلاین: فرمانده کمیته جست وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: یک هزار و ۴۰۰ مکان در کشور برای میزبانی از شهدای گمنام در نوبت قرار دارند.

 سیدمحمد باقرزاده

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سپاه قائم استان سمنان، سردار سیدمحمد باقرزاده پنجشنبه شب در یادواره شهدای شهرستان دامغان در مصلی امام خمینی(ره) این شهر، افزود: انس با شهدا به ویژه شهدای گمنام در نقاط مختلف کشور، برکات معنوی بسیاری به همراه داشته است.

وی از خاکسپاری پیکر پاک شهدای گمنام، همزمان با ایام فاطمیه اول در دو دانشگاه سمنان و شاهرود خبر داد.

وی با اشاره به روند مذاکرات هسته ای ایران با قدرت های جهان، گفت: پس از این مدت مذاکرات، اگر تحریم ها ادامه یابد، ملت ایران منسجم تر و متحد تر می شود و اگر فشار را بردارند، انرژی که آزاد می شود، نابودی منافع استکباری آنها را به دنبال دارد.

مجله  آشنایی با جنگ تحمیلی عراق علیه ایران (۱۳۵۹-۱۳۶۷)مجله آشنایی با زندگینامه شهدای دفاع مقدس

سردار باقرزاده بیان کرد: امروز آمریکا در مقابل ملت شهید پرور ایران مستاصل شده است و نمی داند تحریم ها را بردارد یا ادامه دهد، زیرا هر دو راه را موجب شکست خود می داند.

وی ادامه داد: زمان نشان داده که ملت ایران هرگز در مقابل فشارها، سر خم نمی کند و در شرایط حاضر پس از گذشت ماه ها از دور جدید مذاکرات هسته ای، ادامه تحریم های ظالمانه تنها ملت ما را متحد تر می کند.

فرمانده کمیته جست وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، با اشاره به مقام و جایگاه شهدا، اظهار کرد: شهدا راه عبور از غفلت زدگی را برای ما روشن کرده اند.

وی اثر مهم برگزاری آیین های بزرگداشت شهدا را جلوگیری از ناچیز انگاشتن حقیقت دفاع مقدس دانست و گفت: دفاع هشت ساله و جانانه ملت ایران و حادثه عمیق جنگ تحمیلی، نباید هیچ گاه فراموش شود زیرا یاد شهدا، یاد روزهای حماسه است.

وی با بیان اینکه خانواده معظم شهدا همواره میدان دار اصلی فضیلت ها و فداکاری ها بوده و هستند، ادامه داد: امروز نیز به واسطه حضور معنوی شهیدان و خانواده معظم شهدا، چراغ هر فتنه ای خاموش می شود.

باقرزاده برگزاری اجلاسیه های شهدا را پایان کار تکریم مقام آنان ندانست و با تاکید بر ضرورت تبیین اهداف شهدا، گفت: گردآوردن وصیت نامه ها و یادگارهای شهدا، با نوشتن شرح بر وصایای ارزشمند و عمیق آنان از سوی علما و فضلا، قدم بعدی بزرگداشت مقام شهدا قرار گیرد.

وی گفت: حضور بیش از 10 هزار رزمنده دامغانی در جبهه ها در طول دفاع مقدس و تقدیم بیش از دو هزار مجروح و جانباز و 625 شهید سرافراز از این خطه نشانگر انقلابی بودن مردم دامغان است.

فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، خاطر نشان کرد: تلفات نظامی در جنگ ها یک کشته در مقابل شش مجروح است، اما در شهرستان دامغان این نسبت سه به یک است که نشان از خطر پذیری رزمندگان دلاور دامغانی دارد.

شهرستان دامغان از مردمی متدین برخوردار است که دو شهید صاحب مقام «سیدحسن شاهچراغی» و «ابوالقاسم داوودالموسوی» و همچنین تعداد بسیاری از امامان جمعه کشور از اهالی این منطقه هستند.

کد خبر 287675

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha