توسعه کمربند سبز تهران در دامنه جنوبی رشته کوه‌های البرز با کاشت ۹۰هزار نهال غیرمثمر در اراضی شهید شهرام‌فر(تلو) وارد مرحله جدیدی شد.

مجتبي عبداللهي، معاون خدمات شهري شهرداري تهران روز گذشته با حضور در مراسم نهالكاري دانش‌آموزان كه در سايت جنگل‌كاري شهيد شهرام‌فر(تلو) انجام شد اين خبر را اعلام كرد. وي با اعلام اين مطلب كه همه ساله شهرداري تهران در 6ماهه دوم سال نسبت به كاشت درخت در نقاط مختلف شهر تهران اقدام مي‌كند، گفت: اين كار امسال به‌صورت ويژه در دامنه جنوبي البرز در بيش از 1000هكتار صورت مي‌گيرد، ضمن اينكه امسال اين كار با كمك گروه‌هاي مردم‌نهاد (NGO ها) و قرارگاه امام رضا(ع) صورت مي‌گيرد. وي افزود: در ادامه تكميل كمربند فضاي سبز شهر تهران در 8نقطه (شهيد شهرام‌فر، لتيان، البرز غربي، هزار و يك شهر، فاز 2جماران، حصارك، كن و ولنجك) در دامنه جنوبي البرز، يعني از شرقي‌ترين نقطه تا غربي‌ترين نقطه شهر تهران كه در برگيرنده تمامي دامنه جنوبي البرز است، كاشت نهال انجام مي‌شود. در حال حاضر وسعت كمربند سبز تهران به 38 هزار هكتار رسيده و در نهايت به وسعت 50 هزار هكتار مي‌رسد.

عبداللهي با اشاره به اينكه اراضي شهيد شهرام‌فر (تلو) در منتهي اليه جنوب شرقي شهر تهران و در منتهي‌اليه اتوبان شهيد بابايي واقع شده است و با بيش از 180هكتار وسعت، قريب به 90هزار نهال غيرمثمر كاشته مي‌شود، گفت: اين اراضي با پيگيري‌هاي شهرداري تهران و سازمان پارك‌ها از ارتش جمهوري اسلامي ايران تملك شده است. وي به‌گونه‌هاي درختان در دامنه جنوبي البرز اشاره داشت و گفت: گونه‌هاي مختلف و غيرمثمري كه مقاوم بوده و با آب و هواي تهران سازگاري داشته باشند و بعضا برگ‌پهن هستند مورد استفاده قرار مي‌گيرند. عبداللهي درباره نحوه آبرساني به اين گونه‌هاي گياهي نيز گفت: تمام درختاني كه در دامنه جنوبي البرز كاشته مي‌شوند از سيستم آبياري قطره‌اي و مكانيزه استفاده مي‌كنند. به گفته اين مقام مسئول در شهرداري تهران، با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده تا پايان امسال 5ميليون درخت در مناطق مختلف شهر تهران، كمربند سبز، منازل شهروندان، خيابان‌هاي اصلي و... كاشته مي‌شود. عبداللهي در ادامه با اشاره به اينكه فضاي سبز شهر تهران با بيش از 15هزار كارگر نگهداري مي‌شود، گفت: با توجه به اينكه مردم علاقه بسيار زيادي به كاشت درخت و نگهداري از فضاي سبز و طبيعت دارند بنابراين قادر خواهيم بود كه به واسطه اهميت موضوع محيط‌زيست و پاكيزگي هوا و اهميت شهروندان به اين موضوعات وضعيت بهتري داشته باشيم.

وي با بيان اينكه معتقديم با فرهنگ‌سازي‌ در ميان شهروندان در زمينه نگهداشت درخت و فضاي سبز از مشاركت آنان نيز استفاده شود، گفت: به‌دنبال آن هستيم كه اين كار را نهادينه و در اين زمينه فرهنگ‌سازي‌ كنيم و مردم را به طبيعت بازگردانيم.

کد خبر 287204

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha