همشهری آنلاین: معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: کمتر از ۱۰ درصد پدیده گرد و غبار و ریزگردها منشاء داخلی است.

haze

خداکرم جلالی در حاشیه سفر به گرمسار و بررسی طرح مدیریت آبخیز حبله رود به ایرنا گفت: در داخل، بیشتر توفان‌های شن داریم که با ریزگردها متفاوت است.

وی افزود: شن‌های روانی که از طریق توفان‌ها جابجا می‌شوند دارای قطر پنج میکرون هستند و کمتر جابجا می‌شوند اما قطر ریزگردها کمتر از دو میکرون است و در هوا معلق می‌شوند.

جلالی با بیان این که در داخل مناطق بحرانی از نظر توفان‌های شن داریم گفت: در حدود هفت میلیون هکتار از مناطق کشور تحت تاثیر این توفان‌ها قرار داشته و بحرانی محسوب می‌شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: این سازمان نیز برای مقابله با شن‌های روان برنامه تثبیت مناطق بیابانی را در برنامه دارد و این طرح نیازمند اعتبارات زیادی است که باید در دو برنامه این اعتبارات تامین و اجرا شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در سفر به گرمسار در نشستی طرح جامع مدیریت حبله رود که با مشارکت دو استان سمنان و تهران و در پنج شهرستان اجرا می شود مورد بررسی قرار دارد.

کد خبر 287158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha