یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پایگاه اینترنتی آنتی وار در گزارشی با عنوان چگونه اوباما جهان را نا امن کرده است نوشت اگر احساس می‌کنید جهان بی‌ثبات‌تر شده است؛ اشتباه نکرده‌اید.

آنتی وار: اوباما جهان راناامن کرده است

به گزارش واحد مرکزی خبر، این گزارش افزود: در کانون هر طوفان و گردبادی ، دولت آمریکا قرار دارد و به جای اینکه به عنوان مروج صلح و ثبات عمل کند ، دولت باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور عامل بروز جنگ و رویارویی بوده است.

خواه خاورمیانه ، آسیا ، مرز روسیه یا اقتصاد جهان باشد ، اقدامات دولت اوباما منجر به بروز اشکال مختلف اقدامات تحریک آمیز ، تعرضات ، تحریم های اقتصادی ، تهدیدها ، جابجایی اسلحه و غیره شده است.

این تحرکات احتمال بروز تنش های منطقه ای را بیشتر می کند که این تنش ها ورای تنش هایی است که پیشتر در سوریه و عراق بروز کرده است.

جنگ نیابتی آمریکا بر ضد سوریه به شکل خطرناکی به جنگی تمام عیار نزدیک شده است.

مردم آمریکا به طرز خطرناکی از اهمیت تنش های منطقه ای غافل اند.

یکی دیگر از کشورهایی که دچار تنش و ناآرامی شده ، اوکراین است که آمریکا در این کشور درگیر جنگ نیابتی با روسیه است.

نقش قطعی دولت اوباما در ناآرامی های اوکراین مشهود است و افشای برخی اطلاعات نشان دهنده نقش هدایت مستقیم آمریکا در کودتایی است که به سرنگونی دولت منتخب اوکراین منجر شد.

دولت اوباما از دولت ضد روسی اوکراین حمایت نظامی و اقتصادی کرده است و اکنون کمکهای نظامی « مرگبار » به این دولت را در نظر دارد که از طریق برگزاری انتخابات سوال برانگیز در زمان جنگ داخلی قدرت خود را تحکیم بخشید.

رسانه های آمریکا اکنون اظهارات میخاییل گورباچف آخرین رییس جمهور شوروی سابق را نادیده می گیرند زیرا سخنانش دیگر مروج اهداف سیاست خارجی آمریکا نیست.

گورباچف به تازگی گفت : « آمریکا ما را به جنگ سرد جدیدی کشانده است. نمی توانم قاطعانه و محکم بگویم که جنگ سرد به جنگ گرم تبدیل نخواهد شد. می ترسم خطرش وجود داشته باشد.»

وی افزود این جنگ سرد جدید به سرعت در حال گرم شدن است زیرا جنگ نیابتی آمریکا و روسیه در اوکراین در مرزهای روسیه است و مانند هر جنگی ، هر زمان که مناسب باشد ، مرزها نادیده گرفته می شود.

وی ابراز نگرانی کرد کشته شدن پنج هزار اوکراینی و آوارگی یک میلیون و 500 هزار نفر چاشنی جنگ بزرگتر میان دو کشور کاملا هسته ای باشد.

در عین حال ، رسانه های آمریکا کاملا این تهدید واقعی را نادیده می گیرند و به اقدامات بی مسئولانه اوباما پوشش سیاسی معتبر می دهند.

سیاست اوباما در خاورمیانه نیز نابخردانه است

حملات بی وقفه هواپیماهای بدون سرنشین و جنگ نیابتی در سوریه که هر کشوری در منطقه به نوعی درگیر آن شده است آثار این سیاست نابخردانه هستند.

بیش از 200 هزار کشته و میلیون ها آواره ، موجب تشدید تنش های سیاسی در سراسر منطقه شده و تاکید اوباما بر تغییر رژیم در سوریه تا حدی به دلیل حمایت از عربستان سعودی و اسراییل بوده است.

اسراییل به تازگی مواضعی را در خاک سوریه بمباران کرد.

چنین حملاتی تنش های سوریه را به سمت جنگ منطقه ای سوق می دهد و سکوت اوباما در برابر حملات مکرر اسراییل بر ضد سوریه تنها خطر وقوع جنگ را در منطقه بیشتر می کند.

اقدامات اوباما از قبیل کمک مالی ، آموزش نیروها و مدارا با چنین شبه نظامیان افراط گرایی شرایط ایده آلی را برای گروههایی چون داعش فراهم کرد تا به گروه شبه نظامی بزرگی در منطقه تبدیل شود.

تا به امروز دولت اوباما هیچ طرح صلحی را درباره سوریه پیشنهاد نکرده است.

وقتی دولت روسیه به تازگی کنفرانس صلحی را با هدف حل حران سوریه سازماندهی کرد ، ائتلاف ملی سوریه تحت هدایت آمریکا این مذاکرات را تحریم کرد و اوباما متحدانش را برای شرکت در این کنفرانس به شکل علنی تحت فشار نگذاشت.

زمانی که این کنفرانس برگزار شد ، نه اوباما و نه رسانه های آمریکا به این رویداد نپرداختند زیرا ادامه جنگ و ناآرامی در اولویت است.

سیاست های اوباما در آفریقا نیز نباید فراموش شود. حملات هوایی موفقیت آمیز برای تغییر رژیم در لیبی ، این کشور را که پیشتر دارای بالاترین سطح استاندارد زندگی در این قاره بود ویران کرده است.

پس از اینکه اوباما جنگ غیر قانونی به راه انداخت و منجر به ترور معمر قذافی شد ، سلاح ها در این کشور به غارت رفت و به دیگر کشورهای آفریقایی و خاورمیانه منتقل شد ، کشورهای همسایه را بی ثبات کرد و به افراط گرایانی که اوباما بر ضد قذافی با آنها متحد شد قدرت بخشید که این رویداد به رویدادهای سوریه و اتحاد اوباما بر ضد رئیس جمهوری این کشور شباهت دارد.

اوباما همچنین از سلاح مالی برای فشار بر ضد دشمنانش استفاده کرد.

تحریم های اقتصادی بر ضد ایران ، روسیه ، کره شمالی ، ونزوئلا ، سوریه و غیره نیز در واقع اقدام جنگی است.

کمک به کاهش شدید بهای نفت ، سلاح غیر نظامی دیگری بود که اوباما به شکلی بی پروا و غیر مسئولانه از آن استفاده کرده است.

رسانه های آمریکا به طور علنی از انگیزه ضد روسی در پس مداخله اوباما در بازارهای نفت خبر دادند.

بهای نفت زمانی که اوباما عربستان سعودی را به افزایش تولید ترغیب کرد ، به شدت کاهش یافت و نفت ارزان قیمت به بازار سرازیر شد.

در حالی که دولت اوباما درباره همدستی عربستان سعودی در کاهش بهای نفت سکوت کرده است ، سعودی ها به شدت درباره استفاده از سلاح نفت برای واداشتن روسیه به دست کشیدن از حمایت بشار اسد صریح و بی پرده بوده اند.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: عربستان سعودی سعی کرده است ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را برای دست کشیدن از حمایت از اسد تحت فشار قرار دهد و از تسلط و نفوذ خود بر بازارهای جهانی نفت در زمانی استفاده کند که آثار ناشی از کاهش بهای نفت، دولت روسیه را تحت فشار قرار داده است.

اقتصاد روسیه، ایران، ونزوئلا و دیگر کشورهای تولید کننده نفت تحت تاثیر کاهش بهای نفت قرار گرفت.

همه این سیاست‌ها به طور مستقیم آثار مخربی در سطح بین‌المللی داشته است.

جهان امروز بیشتر از هر زمان دیگر به هم پیوسته است و هرج و مرج در بازارهای نفت موجب بیکاری در آمریکا شده است.

سیاست‌های آمریکا در لیبی، سوریه، عراق و افغانستان نیز احتمال وقوع حمله تروریستی دیگر را در آمریکا افزایش داده است.

در جهانی با خطر فزاینده و تهدید جنگ، دولت اوباما نتوانسته است از هیچ پیشنهاد صلح جدی حمایت کند.

سهم اوباما در مسائل جهان ، ایجاد هرج و مرج و مرگ یا از طریق جنگ نیابتی مانند سوریه و اوکراین یا حمله هواپیماهای بدون سرنشین در پاکستان، یمن، سومالی و غیره بوده است. حتی روند صلح اسراییل و فلسطینی‌ها نیز واقعی نبود و اوباما از اسراییل در ارتکاب جنایت جنگی حمایت کرد.

کد خبر 286684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha