مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: آژانس فضایی اروپا در هلند برای شبیه‌سازی اعماق فضا اتاقی با ظاهری عجیب ساخته‌است، اتاقی که بیشتر به اتاق‌های بازجویی‌های ترسناک شباهت دارد، تا اتاقی برای اجرای مطالعات علمی.

براساس گزارش گيزمودو، اتاق آزمايش مكسول در مركز آزمايش نوردويژك در هلند، بزرگترين مجموعه آزمايش ماهواره‌اي آژانس فضايي اروپا به گونه‌اي طراحي شده تا محققان بتوانند عملكرد ماهواره‌ها را در اعماق فضا شبيه‌سازي و بررسي كنند.

اتاق

برجستگي‌هاي ديوار‌هاي اين اتاق از جنس فوم است و به منظور جذب تمامي سيگنال‌هاي داخلي كه ماهواره‌هاي درحال آزمايش از خود ايجاد مي‌كنند، طراحي شده‌اند. از اين رو اگر در ميانه اين اتاق بايستيد و آنچه در توان داريد فرياد بكشيد، هيچكس صداي شما را نخواهد‌شنيد.

اين اتاق همچنين به يك قفس فلزي فارادي مجهز است كه به ديوارهاي اتاق متصل شده‌اند، اين به آن معني است كه اين اتاق از نظر امواج الكترومغناطيسي يك نقطه مرده است و بهترين موقعيت را براي آزمودن تجهيزات حساس فراهم مي‌آورد.

آژانس فضايي اروپا مي‌گويد به محض اينكه در اصلي اتاق بسته مي‌شود، ديوارهاي فلزي قفس فارادي تمامي سيگنال‌هاي الكترومغناطيسي خارجي را دفع مي‌كند. هرم‌هاي فومي بدون پژواكي كه ديوارهاي داخلي اين اتاق را پوشانده‌اند نيز سيگنال‌هاي داخلي و صدا را جذب مي‌كنند تا با حذف هرنوع بازتاب، شرايط دقيق اعماق فضا شبيه‌سازي شود.

در چنين محيطي است كه ماهواره‌ها روشن مي‌شوند تا عملكرد تجهيزات مختلف آنها در فضا مورد بررسي قرار گيرند. در حقيقت اين اتاق ماهواره‌ها را از تمامي جهان خارج جدا مي‌كند تا توانايي الكترومغناطيسي آنها مورد ارزيابي قرار گيرد.

کد خبر 286629

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha