مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: آژانس فضایی اروپا ظاهرا توانسته مشکل انتقال مواد مورد نیاز برای ساخت و ساز ساختمان روی کرده ماه را حل کرده و راه حلی برای آن بیابد.

ماه

براساس گزارش اينديپندنت، بشر براي سكونت يافتن روي خاك ماه يك قدم ديگر به جلو برداشته‌است: آژانس فضايي اروپا به تازگي نقشه خود را براي بناي خانه‌هاي مقرون به صرفه روي خاك ماه اعلام كرده‌است.

از زماني كه انسان براي اولين بار به خاك ماه قدم گذاشت 45 سال مي‌گذرد، اما در اين مدت نتوانسته مشكل هزينه‌هاي گزافي كه براي حمل مواد مورد نياز ساخت‌و‌ساز روي اين قمر نياز دارد را برطرف سازد.

ماه

اكنون به لطف جادوي چاپگرهاي سه‌بعدي، متخصصان اعلام كرده‌اند بشر مي‌تواند كمتر از 40 سال ديگر روي ماه زندگي كند. آژانس فضايي اروپا در فيلم ويديويي كوتاهي نشان داده كه در آينده‌اي نه‌چندان دور روبات‌هاي چاپگر چرخدار مي‌توانند مواد مورد نياز خود را از سطح ماه جمع كرده و آنها را به لايه‌هاي ضد تشعشع و ضد ضربه تبديل كرده و سكونت‌گاه‌هايي ايمن را براي انسان‌ها ايجاد كنند.

در اين فيلم نشان داده شده روبات‌ها مي‌توانند ماده ريگوليت، مواد غبارمانندي كه سطح ماه را پوشانده‌اند، را از سطح قمر جمع‌آوري كرده و با استفاده از آنها لايه محافظي براي گنبد‌هايي قابل تورم كه به ماه انتقال داده شده‌اند بسازد، در غير اين‌صورت اين گنبد‌ها در برابر مواد غيرزميني به شدت آسيب‌پذير خواهند‌بود.

به گفته اسكات اولند از تيم پروازهاي فضايي اسا، چاپ سه‌بعدي رويكردي جديد نسبت به تجهيز سكونت‌گاه‌هاي ماه به شمار مي‌رود و نياز به انتقال تجهيزات از زمين به ماه را كاهش مي‌دهد.

به گفته شركت معماري فوستر و شركا كه با اسا در اين پروژه همكاري دارد، انسان به طراحي ويژه شرايط جوي ناخوشايند روي زمين و بهره‌برداري از فوايد زيست‌محيطي عادت دارد. ساخت سكونتگاه‌هاي ماه نيز از چنين منطقي پيروي خواهد‌كرد.

کد خبر 277349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha