مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان پروژه روزتا اولین تصویر با رنگ حقیقی را از دنباله‌دار ۶۷P منتشر کرده‌است، تصویری که نشان می‌دهد برخلاف انتظار، این دنباله‌دار سرخ‌رنگ است.

براساس گزارش ميل‌آنلاين، برخلاف انتظار دانشمندان كه تصور مي‌كردند اين دنباله‌دار به رنگ سياه ذغالي است، تصوير جديد نشان مي‌دهد سطح دنباله‌دار را غباري سرخ‌رنگ پوشانده‌است.

دنباله‌دار

تا به امروز تمامي تصاويري كه توسط دوربين NavCam روزتا به ثبت رسيده‌ و منتشر شده‌اند سياه و سفيد بوده‌اند. اما اين تصوير جديد كه گفته مي‌شود رنگ حقيقي دنباله‌دار را نمايش مي‌دهد، صحنه‌اي را به نمايش گذاشته‌است كه چشم غيرمسلح انسان در صورت رويارويي با اين جرم كيهاني، مشاهده مي‌كرد.

قرار است اين تصوير در 15 دسامبر در اتحاديه ژئوفيزيك آمريكا به نمايش گذاشته‌شود. تصوير توسط ابزاري به‌نام Osiris به‌ثبت رسيده‌است، سيستم عكسبرداري دوگانه‌اي كه در طيف نور‌هاي مرئي، نزديك به فروسرخ و نزديك به فرابنفش عكاسي مي‌كند. اين سيستم از حسگرهاي رنگي برخوردار نيست، اما فيلترهاي آن به مهندسان امكان مي‌دهند عكاسي از ميان طول موج‌هاي سرخ، آبي و سبز را انتخاب كنند.

تصاوير به‌دست آمده سپس براي ايجاد تصويري با رنگ حقيقي با يكديگر تلفيق مي‌شوند. آژانس فضايي اروپا هنوز حقيقي بودن رنگ تصوير آخري كه از اين دنباله‌دار منتشر شده‌است را تاييد نكرده‌است.

کد خبر 279899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha