چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از سران سلفی افراطی اردن گفت: عزت الدوری معاون سابق صدام در پس پرده زنده سوزاندن خلبان اردنی قرار دارد.

معاون صدام در پس پرده سوزاندن خلبان اردنی

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از العالم، محمد الشلبی ملقب به ابوسیاف افزود: افسران بعثی ، سمت های حساسی در شورای مشورتی داعش دارند . محمد الشلبی از حامیان برخی گروه های تروریستی فعال در سوریه است.

گروه تروریستی داعش در فیلم جدیدی برای توجیه زنده سوزاندن خلبان اسیر اردنی‌، به فتوایی از ابن تیمیه استناد کرد و اعلام کرد : ابن تیمیه در نظری که بر اساس آن مثله کردن با ادعای تبلیغ اسلام و ایجاد وحشت در دل دشمنان مجاز است .

ابن تیمیه بعد از قرن ها، هنوز یکی از بارزترین مراجع فکری گروه‌های وهابی است.

احمد الطیب، شیخ الازهر مصر به شدت عملیات آتش زدن الکساسبه را محکوم کرد و آن را اقدامی تروریستی دانست که گروه تروریستی و شیطانی داعش آن را مرتکب شد. احمد الطیب همچنین حدیث پیامبر (ص) را یادآور شد که مثله کردن اجساد دشمنان را نهی کرده‌اند.

گروه تروریستی داعش اعلام کرد: پس از آنکه گفتگوها با دولت اردن به شکست انجامید ، معاذ الکساسبة خلبان اردنی را زنده زنده در آتش سوزاند .

داعش همچنین در پایان ویدیویی اعدام معاذ الکساسبه، اسامی 55 خلبان نیروی هوایی این کشور را منتشر کرد که باید کشته شوند.

در پی این اقدام داعش دولت اردن ساجده الریشاوی بمبگذار انتحاری و زیاد الکربولی عضو القاعده را اعدام کرد.

ساجده الریشاوی 44 ساله به سبب شرکت در حملات خونبار سال 2005 در امان به اعدام محکوم شده بود.

همچنین معترضان اردنی با حمله به ساختمان های دولتی در منطقه «عی» زادگاه الکساسبه از حمایت های حکومت اردن از تروریست ها انتقاد کردند.

کد خبر 286348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha