مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۰
۰ نفر

نخستین نهال طرح درختکاری امسال شهرداری تهران روز گذشته به‌دست محمدباقر قالیباف در خیابان ولیعصر کاشته شد.

کاشت درخت در خیابان ولیعصر

ظهر ديروز رهگذراني كه با وسايل نقليه عمومي، شخصي يا پاي پياده از حاشيه خيابان وليعصر در تقاطع با خيابان بزرگمهر عبور مي‌كردند، انبوه جمعيتي را مشاهده مي‌كردند كه در كنار پياده‌رو ايستاده‌اند.

مراسم كاشت درختان جوان چنار با محيط بن‌بالا و عمري در حدود 15سال ظهر روز گذشته با حضور شهردار تهران، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري، رئيس‌سازمان پارك‌ها و فضاي سبز، شهردار منطقه6 و برخي مديران شهرداري تهران انجام شد. محمدباقر قاليباف نيز پس از كاشت درخت در ميان خبرنگاران حاضر شد و توضيحاتي درباره اين مراسم ارائه كرد.

قاليباف با بيان اينكه امسال 2هزار اصله درخت چنار با محيط بن بالا در خيابان وليعصر كاشته مي‌شود، چالش مهم شهر تهران را آلودگي هوا دانست. وي تأكيد كرد كه اين اقدام نيز در راستاي كاهش آلودگي هواي تهران صورت مي‌گيرد. شهردار تهران همچنين با اشاره به اقدامات سلبي و ايجابي براي مبارزه با آلودگي هواي تهران اظهار داشت: ايجاد محدوديت‌هاي ترافيكي يكي از اقدامات سلبي است، اما توسعه فضاي سبز يك اقدام ايجابي براي مقابله با آلودگي هواي پايتخت است. اشاره قاليباف به واكاري درختان چنار در خيابان وليعصر در 3سال گذشته بود؛ كاري كه طي آن و تاكنون بيش از 5هزار نهال چنار در طول خيابان وليعصر كه مناطق يك، 3، 6 و 11 را دربرمي‌گيرد، كاشته شده است.

شهردار تهران در توضيح درختكاري در تهران نيز گفت: امسال 5ميليون اصله درخت با مشاركت مردم در تهران كاشته خواهد شد كه 2هزار اصله آن در خيابان وليعصر خواهد بود. قاليباف همچنين به توسعه فضاي سبز كمربند تهران اشاره كرد. قاليباف در مراسم ظهر ديروز گفت: «تاكنون 38هزار هكتار در راستاي ايجاد كمربند سبز پايتخت درختكاري شده است. البته اين مقدار در سال‌هاي آينده به 50هزار هكتار خواهد رسيد.» در حال حاضر نيز سالانه 2 تا 3 هزار هكتار به وسعت كمربند سبز تهران افزوده مي‌شود.

شهردار تهران در اين مراسم به اجراي طرح آسمان آبي، زمين پاك نيز اشاره داشت. به گفته وي، كاشت درختان در تهران بخشي از اجراي اين طرح است كه در نهايت به سلامت محيط‌زيست شهر كمك مي‌كند. اما قاليباف در بخشي از صحبت‌هاي خود از آسيب‌هاي وارده به درختان چنار خيابان وليعصر در سال‌هاي اخير سخن گفت. شايد اين اشاره شهردار تهران متوجه برخي كسبه و ساكنان حاشيه خيابان وليعصر باشد كه دوست ندارند نماي ساختمان و مغازه‌شان با وجود درختي كور شود. متأسفانه اين اتفاق در سال‌هاي اخير روي داده است و حتي برخي شهروندان نهال‌هاي تازه كاشته شده در مقابل ساختمان و مغازه خود را به شكلي از بين برده‌اند.

  • برنامه‌ريزي براي كاشت 5ميليون نهال

علي‌محمد مختاري، رئيس سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهر تهران نيز در اين مراسم با بيان اينكه درختان، موجودات زنده هستند و بايد از آنها محافظت كرد، گفت: درختان خيابان وليعصر قدمت زيادي دارند و از اين منظر داراي ارزش بالايي هستند. بنابراين بيشتر درختاني را كه امسال در برنامه كاشت داريم، براي اين خيابان برنامه‌ريزي كرده‌ايم. وي ادامه داد: نهال‌هاي تهيه شده در برنامه نهال‌كاري امسال از نهالستان‌هاي قزوين و اصفهان خريداري شده است. وي درباره كاشت 5ميليون نهال در تهران نيز اظهار داشت: تمامي معابر و خيابان‌هايي كه نياز به كاشت نهال دارند، مشخص شده‌اند و با توجه به نياز اين معابر 5ميليون نهال درنظر گرفته شده است.

کد خبر 286297

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha