دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نشست معارضان سوری روز دوشنبه در مسکو با شرکت نمایندگان گروه‌های معارض آغاز شد.

 نشست معارضان سوری در مسکو آغاز شد

به گزارش ایرنا و به نقل از ایتارتاس، در این نشست نمایندگان همه گروه های معارض سوری به استثنای تشکل موسوم به 'ائتلاف ملی مخالفان' شرکت دارند.

این نشست در هتل 'حلقه طلایی' در پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار می شود.

مطابق برنامه نشست مسکو، امروز و فردا (سه شنبه) رایزنی های سران معارضان برگزار می شود و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هم هیات دولت سوریه با گروه های معارض وارد مذاکره می شود.

بشار الجعفری نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل سرپرستی هیات دولت سوریه در نشست مسکو را برعهده دارد.

در نشست مسکو بیش از 25 نفر از سران معارضان سوری شرکت دارند و در مجموع تعداد شرکت کنندگان در این نشست با احتساب اعضای هیات دولت سوریه به حدود 35 نفر خواهد رسید.

به گزارش رسانه های روسیه، در صورت احساس نیاز، کارشناسان وزارت خارجه روسیه در رایزنی ها به طرف های شرکت کننده مشورت خواهند داد.

'ویتالی نائومکین' رییس انستیتو شرق شناسی وابسته به آکادمی علوم روسیه به عنوان هماهنگ کننده داخلی این رایزنی ها تعیین شده است که مسیر رایزنی ها را هدایت خواهد کرد.

در رایزنی های چهار روزه مسکو، فقط طرف های سوری شرکت می کنند و حضور یا شرکت مقام دولتی و بین المللی از جمله ' استفان دی میستورا' نماینده دبیر کل سازمان ملل در سوریه در آن پیش بینی نشده است.

پیش تر وزرای خارجه آمریکا و مصر در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، حمایت کشور خود را از نشست مسکو اعلام کرده اند.

نشست مسکو نخستین دور مذاکرات طرف های سوری در یک سال اخیر است و آخرین دور مذاکرات آنها که بدون نتیجه پایان یافت در ماه فوریه سال گذشته در ژنو برگزار شد.

کد خبر 285414

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha