همشهری آنلاین: جریان‌های مخالف در داخل سوریه با راه حل پیشنهادی دولت این کشور با عنوان طرح صلح اصول دمشق برای انجام مذاکره با این دولت موافقت کردند.

 مخالفان داخل سوریه با طرح صلح پیشنهادی دولت موافقت کردند

به گزارش ايرنا، پایگاه اینترنتی العهد، این جریانها در یک کنفرانس مطبوعاتی با طرح صلح موسوم به اصول دمشق به عنوان گامی در جهت انجام گفتگو با دولت به منظور یافتن راه حل سیاسی برای بحران توافق خود را ابراز داشتند.

اصول اساسی مطرح شده بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و نهادهای حکومتی و در راس آنها نهادهای نظامی و تضمین کننده آزادی های عمومی و پی ریزی فرآیند دمکراسی فراگیر و مبارزه با تروریسم مبتنی است.

اصول یاد شده دارای پایه های مهمی همچون آزادی بیان ، پی ریزی مکانیزم انتقال حاکمیت به شکل دمکراتیک و شکل گیری حیات سیاسی تعددگرا و مبارزه با تروریسم و بررسی پیامدهای بحران مانند موضوع پناهجویان و آوارگان و نیازمندان و تحریمهای اقتصادی است.

همچنین بر اساس این سند فرآیند سیاسی مذاکرات با سرپرستی کشورهای ذیربط در بحران سوریه و مشارکت آنان پیش خواهد رفت که منجر به تشکیل دولت وحدت ملی خواهد شد و در آن حاکمیت ، مخالفان ، جریانهای ملی و جامعه مدنی مشارکت دارند. دولت مزبور به واسطه گفتگوی ملی و مبارزه با تروریسم و بازسازی به راه حل سیاسی تحقق خواهد بخشید.

سند موسوم به اصول دمشق بر لزوم ایجاد زمینه مناسب آغاز فرآیند سیاسی به واسطه ایجاد اعتماد از جمله آزادسازی زندانیان سیاسی و افراد ربوده شده و تضمین راه رسیدن کمکهای بشردوستانه به مناطق سوریه تاکید کرده است.

در سند مزبور همچنین بر تلاش مشترک تمامی جریانهای داخل و خارج سوریه تاکید کرده است.

کد خبر 288155

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha