همشهری آنلاین: پلیس در ایالت نیوجرسی آمریکا به سمت مردی که دستان خود را به نشانه تسلیم بالا برده بود، شلیک کرد.

protest

به گزارش واحد مرکزی خبر، تیراندازی پلیس آمریکا به سوی یک مرد سیاه پوست و مرگ این شخص بار دیگر در آمریکا جنجال آفرین شد.

این بار حادثه در نیوجرسی رخ داد و تصاویر ویدیویی نشان می دهد که چگونه مأمور پلیس در راه بندان شدید خودروها به سمت مردی که از خودرویش خارج شده و دستانش را تا شانه بالا برده است، تیراندازی می‌کند. تصاویری که دوربین نصب شده داخل خودرو پلیس، آن را ضبط کرده است، نشان می‌دهد که یکی از افسران به همکار خود می‌گوید سلاحی را داخل داشبورد یک خودرو دیده است.

در این تصاویر، «براهِم دِیز» افسر پلیس مدام به سرنشین خودرو که سیاه پوست است، فریاد می‌زند: دستانت را به من نشان بده! اگر بخواهی چیزی را برداری، زنده نخواهی ماند.

حادثه تیراندازی، در شهر بریجتون با بیست و پنج هزار نفر جمعیت که دو سوم آنها را سیاه پوستان و لاتین تبارها تشکیل داده‌اند، اعتراض‌های گسترده‌ای به همراه داشته است. یش از این نیز تیراندازی افسران پلیس به سوی مردان سیاه پوست و غیرمسلح در نیویورک و شهر فرگوسن در ایالت میسوری آمریکا، چندین ماه اعتراض و راهپیمایی را به همراه داشت.

هم اکنون، هر دو افسر پلیس در شهر بریجتون به مرخصی فرستاده شده‌اند و دفتر دادستانی «کامبرلند» درباره این حادثه تحقیق می‌کند.

فعالان از دادستان این ناحیه خواسته‌اند، پرونده را به دادستان ایالتی ارجاع دهد.

کشته شدن یک مرد سیاهپوست درهفته های اخیر در نیویورک و همچنین کشته شدن سیاهپوستان در ایالت‌های مختلف امریکا از سوی پلیس امریکا موجی از خشم را در این کشور به وجود اورده است.

کد خبر 285044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha