همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: حیات قرارگاه سازندگی به کار جهادی است و اجرای موفقیت آمیز فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی نمونه بارز مدیریت جهادی بود که به نام ملت ایران در تاریخ ثبت خواهد شد.

عبادالله عبداللهی

به گزارش ایرنا از سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار مهندس عبادالله عبداللهی در بازدید از پروژه ها مختلف این قرارگاه در منطقه پارس جنوبی(عسلویه) در جمع مدیران و متخصصان قرارگاه با اشاره به این مطلب که تجهیز، تأمین کالا، مهندسیِ ساخت و بهره برداری از این پروژه عظیم به دست جوانان انقلابی میهن اسلامی انجام شده است، خاطر نشان کرد: همان طور که در دوران دفاع مقدس جوانان این مرز و بوم خط شکن بودند، امروز هم جوانان با همان خلق و خوی دوران دفاع مقدس با مجاهدت و تلاش، مراحل مختلف فازهای 15 و 16پارس جنوبی را راه اندازی کرده اند.

وی با تأکید بر تبعیت محض رزمندگان عرصه اقتصادی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشت: افتخار می کنیم در سالی که به عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده است، این پروژه های عظیم با تلاش و مجاهدت رزمندگان قرارگاه سازندگی به پایان رسید.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در ادامه گفت: همه مسئولان بدانند اگر قرارگاه سازندگی یا سپاه در عرصه آبادانی و عمران کشور گامی بر می دارد، مردم آن را به حساب دولت و نظام جمهوری اسلامی می گذارند و در بعد بیرونی آن نیز به نام ایران اسلامی تمام می شود.

وی ضمن تقدیر از تلاش های جوانان و متخصصان دست اندرکار ساخت فازهای 15 و 16پارس جنوبی گفت: مؤسسه بزرگ «سپانیر» مجموعه ای جوان و دارای تخصص است که بحمدالله منشأ خیرات و برکات زیادی در جامعه شده اند.

سردار عبداللهی با تشریح توانمندی های نیروهای قرارگاه سازندگی به ویژه مجموعه سپانیر بیان داشت: امروز با افتخار اعلام می کنیم که آمادگی صدور توان مهندسی و تکنولوژی به خارج از کشور را داریم و در هرکجا که مسئولان کشور صلاح بدانند آماده اجرای پروژه و انتقال تجربه و تکنولوژی هستیم.

وی با اشاره به وحدت، همدلی و معنویت حاکم بر محیط های کارگاهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: امروز همین وحدت و همدلی موفقیت های بزرگی را به ارمغان آورده و سبب ماندگاری ما نیز همین دعاها، راز و نیازها و نماز جماعت های خالصانه جوانان متخصص با محوریت و هدایت روحانیت در پروژه هاست.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در نکوهش بخشی نگری در عرصه سازندگی گفت: آنچه امروز توسط رزمندگان عرصه سازندگی صورت می گیرد، مربوط به ملت بزرگ ایران است و یقیناً تاریخ افتخار بهره برداری از فازهای 15 و 16پارس جنوبی را به نام ملت بزرگ ایران ثبت خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قرارگاه سازندگی در چند بخش اصلی برای خود رسالت و تکلیف قائل است که از جمله آن ها تکمیل فازهای مختلف پارس جنوبی و تکمیل زیرساخت های ریلی است که باعث جلوگیری از هدررفت میلیاردها دلار سرمایه کشور خواهد شد. علاوه بر این ها معتقدیم که باید به جای نفت از منابع معدنی خدادادی که در کشور کم هم نیست به طور شایسته استفاده کنیم. همچنین مصممیم برای ساماندهی منابع آبی خدادادی کشور تدبیر ویژه ای داشته باشیم.

سردار عبداللهی با اشاره به تحریم های اقتصادی دشمنان انقلاب اسلامی علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران افزود: مگر تحریم ها چیز بی سابقه ای هستند؟ ما 36 سال است که در تحریم هستیم. اما تجربه مقاطع مختلف نشان می دهد هرچه فشار خارجی بیش تر باشد، کار و مجاهدت شیرینی بیش تری پیدا می کند؛ البته به شرطی که با همان روحیه جهادی دوران دفاع مقدس به جلو برویم.

وی با تأکید بر این که چاشنی همه کارهای ما دوران دفاع مقدس است، گفت: کسانی که در جبهه اقتصادی فعالیت می کنند، اجر و مزدشان کم تر از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیست؛ چرا که امروز هم مردم و بسیجیان هستند که در نبرد اقتصادی به مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی رفته اند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با بیان این مطلب که سرمایه اصلی یک سازمان امکانات و تجهیزاتش نیست، بلکه نیروی انسانی متعهد و متخصص آن است، خاطرنشان کرد: یک سال پیش در چنین ایامی محتاج واردات گاز از همسایه شمالی بودیم. اما افتخار می کنیم که امروز به همت همین جوانان متخصص و متعهد حتی 70 روز زودتر از وعده ای که به دولت داده بودیم نه تنها نیاز کشور به گاز را مرتفع کرده ایم بلکه چندین برابر آن نیاز را نیز به شبکه سراسری گاز کشور تزریق کرده ایم.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت حفظ عزت و اقتدار قرارگاه در اجرای مأموریت های مختلف، گفت: بسیاری از پروژه های صنعتی، عمرانی و نفتی که اکنون در اختیار قرارگاه سازندگی است در صورت تأمین حداقل اعتبار لازم می توانند در کم ترین زمان به بهره برداری برسند.

بنابر همین گزارش، در جریان این بازدید مهندس شریف آبادی رئیس مؤسسه سپانیر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و مهندس صحرائیان و مهندس نیکخواه از مدیران پروژه فازهای 15و 16 پارس جنوبی به ارائه گزارش پرداختند.

گفتنی است سردار عبداللهی در جریان این سفر، ضمن بازدید فازهای 15 و 16 پارس جنوبی، از سکوهای فاز 16 و سکوی حفاری با مدرن ترین دستگاه روز دنیا، بازدید کرد. وی همچنین از مراحل ساخت پالایشگاه های فازهای مختلف پارس جنوبی و سایر پروژه ها نیز بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی آن ها قرار گرفت.

کد خبر 284207

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha