همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آمادگی سپاه برای کمک به اورژانس کشور در حوادث غیر مترقبه خبر داد.

حسین سلامی

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی روز چهارشنبه در حاشیه کنگره ملی تروما در تهران به خبرنگار ایرنا گفت: سپاه می تواند به وزارت بهداشت به ویژه در حوادثی که رقم تلفات بالایی دارند، کمک رسانی کند.

سلامی اظهار داشت : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا جایی که مقدور است تمام تلاش خود را برای همکاری با اورژانس کشور انجام می دهد.

وی گفت : از این پس ما می توانیم برای حوادث و رخدادها به ویژه در حوادث با تلفات بالا از سیستم های هوایی استفاده کنیم و بالگرد و هواپیما را در اختیار اورژانس کشور قرار دهیم .

به گزارش ایرنا امروز - چهارشنبه - دکتر «سید حسن هاشمی » وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کنگره ملی تروما از کمبودهای اورژانس پیش بیمارستانی سخن گفت. اینکه اورژانس در زمان حاضر نه تنها در تهران در هیچ جای کشور آمبولانس هوایی ندارد.

هاشمی در سخنانش برای ارتقا کیفی و کمی خدمات اورژانس به هموطنان ، از دستگاه هایی همچون ارتش ، نیروی انتظامی ، هلال احمر و شهرداری های کلان شهر ها به ویژه تهران کمک خواست .

وی به کمبود هفت هزار و 500 نیروی امدادی، پایگاه های اورژانس و آمبولانس به عنوان یکی از مشکلات مهم اورژانس کشور اشاره کرد و گفت: می توان از طریق خرید خدمت از امکانات دستگاه های یاد شده استفاده کرد تا کیفیت خدمات اورژانس ارتقا یابد.

نخستین کنگره ملی تروما از که امروز 24 دی ماه -چهارشنبه - در سالن همایش های رازی تهران آغاز به کار کرد تا 26 ماه جاری فعالیت می کند .

کد خبر 284199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha