همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز ما در عراق یک ارتش مردمی متصل به انقلاب اسلامی داریم که اندازه آن ۱۰ برابر حزب الله از نظر کمیت است.

حسین سلامی

به گزارش ایرنا از سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار «حسین سلامی» با حضور در همایش «بررسی نقش انگلیسی در فتنه 88» که به همت سازمان بسیح اساتید در مرکز همایش های بین المللی صدا وسیما برگزار شد، در خصوص حماسه 9 دی افزود: در این روز تاریخی ملت ناامیدی را به جبهه استکبار تحمیل کرد و عوامل داخلی آنها را فراری داد و لیله القدری برای سرنوشت شکوهمند یک انقلاب بزرگ ساخت.

وی ادامه داد: ملت ایران دو گذرگاه تاریخی عمیق در طول زمان دارد از جمله تاریخ اسلام و تاریخ ایران که در مقاطعی این دو مفهوم به هم پیوند خوردند. حوادث صدر اسلام برای ملت ما آموزه های سنگینی را در اختیار می گذارد. مردم از این حوادث صدر اسلام یک نتیجه می گیرند و آن اینکه نباید پیشوای مسلمین در نبرد با کفار تنها بماند و الا همانگونه که امام حسین(ع) تنها ماند امام به عنوان رأس جامعه نیز از پیکر جامعه جدا خواهد شد و این موضوع کافی است نیروی پیشگام یک واقعه شکوهمند در تاریخ انقلاب در 9 دی باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مداخلات انگلیس در فتنه 88 پدیده عجیبی است، گفت: انگلیس از قرن 15 میلادی با مداخله در جهان با همه قدرت های عالم درگیر شده و صدها هزار کشته محصول سیاست های استعمارگرانه انگلیس است. آماده کردن فلسطینیان و رژیم صهیونیستی در منطقه محصول سیاست های انگلیس است و همچنین این کشور معمار ترسیم نقشه ژئوپولتیک خونبار همه ملت ها در جهان اسلام و هنرمند در ترسیم مرزهای خونین است و تنها کشوری که ایران را در دو نوبت اشغال کرده انگلیس و روسیه است.

وی افزود: معمار قرارداد ننگین گلستان و عامل شکست ایران با روس انگلیس بوده است. تحقیر، استعمار، عقب ماندگی و ایجاد نظم بر اساس مطلوبیت های سیاسی فرآورده استعمار پیر است. اما امروز دندان های این شیر پیر تاجگذاری شده در دوران های گذشته کشیده شده است و از آن امپراطوری و درخشش خورشید خبری نیست.

سردار سلامی با بیان اینکه تفکر استعمارگرانه فضای اصلی اندیشه سیاسی انگلیس را شکل داده، گفت: استعمار در انگلیس یک فرهنگ مسلط است. خودبزرگ بینی و تحقیر دیگران و قائل نشدن نقش در دستگاه مختصات بین المللی از مشخصات دولت انگلیس است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این دولت هر چند دیگر نفوذی در جهان از لحاظ جغرافیایی ندارد اما هنوز علاقه مند است در دنیای ذهن سیاست های خود را توسعه دهد.

سردار سلامی با بیان اینکه فتنه 88 تقاطع استراتژی های ناقص و ناکام مانده ائتلافی از شیاطین بوده، گفت: آنان آرزوی خود را در تصرف مساحت ذهنی و سرزمین اعتقادی ملت ایران می دیدند.

وی افزود: ظلمت جهل، طمع و ترس همواره عامل بدبختی و عمل بی موقع و فراهم ساختن مسیر برای به جریان انداختن سیاست های خارجی بوده است و کاری که فتنه گران داخلی به دلیل جهالت انجام دادند، تحریک دشمنان خارجی و اشتهای آنان برای دستیابی به آرزوهای مدفون شده و ناکام مانده آنان بود.

سردار سلامی تاکید کرد: ائتلاف شیاطین بزرگ هر چه سناریو داشتند پیاده کرده بودند اما نتوانستند انسجام، اعتماد، مقاومت و منطق حقیقت جوی ملت ایران را خدشه دار کنند.

وی افزود: در زمانیکه جمهوری اسلامی در حال دستیابی به طرازهای بالای جهانی بود و دشمنان در آستانه تسلیم شدن در برابر اراده سیاسی ملت مسلمان ایران بودند و ما در حال نفوذ به منطقه تسلط سیاسی آنان بودیم، این واقعه غم انگیز بر سیمای نورانی انقلاب ما چنگ زد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره بزرگترین خیانت فتنه گران گفت: بزرگترین خیانت فتنه گران این بود که تصویر زیبا و روشن مردم سالارانه دینی نظام را خدشه دار کردند و از فرصت تاریخی یک تهدید خطرناک و ویرانگر ساختند که ده ها بار سنگین تر از تهدید جنگ تحمیلی بود.

وی افزود: چرا که جنگ تحمیلی به استحکام باور مردم نسبت به ارزش های خود می انجامید و رابطه بین امام و امت را مستحکم می کرد، اما فتنه 88 عکس همه این گزاره ها عمل کرد و به دنبال انفصال پیوند بین مردم و رهبرشان بود.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: فتنه گران می خواستند فضای ذهن ملت ما را از قوه عاقله جدا کنند که این استراتژی عملیات روانی انگلیس است. استراتژی کنترل از دور ذهن ها تا رفتار یک جامعه نه متکی بر فضای ذهن متصل او بلکه متکی بر دستورات ذهن منفصل از دوردست باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تقاطع این استراتژی ها می رفت نظام ما را با بحران جدی مواجه کند اما سه سرمایه اصیل احساس، ایمان و آگاهی دست به دست هم دادند و وقتی مردم نسبت به ژرفای این توطئه آگاه شدند آن اقدام را انجام دادند.

وی در همین رابطه تصریح کرد: 9 دی تراکم یک دفاع مقدس هشت ساله در یک برهه کوتاه از زمان بود، هنر ملت ایران این بود که همه استراتژی ها را با هم دفع کرد و همه آرزوهای دشمنان را به گورستان تاریخ فرستاد.

سردار سلامی تاکید کرد: امروز حاصل آن شکوه، مجاهدت و مقاومت عاشورایی را در تغییر موازنه قدرت به نفع انقلاب اسلامی در مقابله مستکبران می بینیم. امروز مشاهده می کنیم که ظرفیت های انقلاب اسلامی از ایران به عراق متصل شده است و ما در عراق یک ارتش مردمی متصل به انقلاب داریم که دهها برابر بزرگتر از حزب الله لبنان از لحاظ کمیت است.

وی گفت: در سوریه نیز به عنوان حلقه محوری مقاومت بر روی زمین یک ارتش مردمی متصل به انقلاب اسلامی با الگوی تفکر بسیجی داریم.

سردار سلامی درمورد تاثیر انقلاب اسلامی در یمن نیز افزود: در یمن جایی که پاشنه سیاست های شبه جزیره آمریکا است، انصار الله همانند حزب الله با منطق انقلاب اسلامی عمل کننده در فضای ژئوپلتیک ما است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: امروز انقلاب اسلامی نه تنها در توسعه مفهوم و بسط اندیشه و تولید معرفت در حال تسخیر ذهنی جهان اسلام است بلکه ظرفیت سازی فیزیکی نیز کرده است. در زمینه هایی که می توانست یک روز مبدا تهدید دشمن باشد امروز دیگر جایی برای حضور زمینی قدرت های بیگانه باقی نگذاشته است.

وی ادامه داد: امروز شما می بینید که تحولات میدانی و سیاسی در سوریه توسط چه کسانی اداره می شود و اراده سیاسی و نظامی آمریکایی ها به عنوان بزرگترین قدرت در کجای این میدان جاری است.

سردار سلامی گفت: آمریکایی ها رها شده با استراتژی های ناقص و ناکام، قرار گرفته در ابهام استراتژیک با به جای گذاشتن رژیم صهیونیستی در معمای امنیت است. این محصول مبارزه ملت ایران به عنوان قوه محرکه یک انقلاب جهانی در دنیای اسلام است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هنوز منطقه به تعادل نرسیده است، افزود: امروز رقابت برای ایجاد نظم جدید است و ما در این روند بر دشمنانمان پیشی گرفته ایم و ابتکار عمل در دست ماست. انزوای سیاسی مفهومی منسوخ شده برای ما است. تهاجم فرهنگی بی نتیجه، تحریم اقتصادی نافرجام و جلوگیری از توسعه نفوذ انقلاب ناکام است و این موارد برداشتی از سیمای تحولات سیاسی جهان اسلام است که حاصل ایستادگی ملت ما بر وعده های خویش است.

وی خاطر نشان کرد: یک تمدن هنگامی که یک الگوی مجسم تولید می کند قابلیت تکثیر و منطق آن امکان دوام دارد. دشمن به این نتیجه رسیده برای مدیریت در هر جامعه ای باید بر ذهن ها مدیریت کند و جنگ امروز جنگ تسخیر دل ها و قلب هاست.

کد خبر 282586

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha