همشهری آنلاین: یکی از همرزمان سردار شهید حمید تقوی به تبیین ویژگی‌های اخلاقی، فرماندهی و اعتقادی این فرمانده اطلاعات عملیات دوران دفاع مقدس پرداخت.

شهید تقوی

احمد کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب که بیش از 30 سال است که با سردار شهید حمید تقوی دوست و همرزم هستم،افزود: آشنایی من با تقوی به سال 1360 بازمی‌گردد. آن زمان که من به جبهه جنوب و منطقه سوسنگرد و اهواز رفتم، ایشان مسئولیت اطلاعات عملیات سپاه سوسنگرد و فرماندهی آنجا را بر عهده داشت و پس از چند وقت به اهواز آمد.

وی افزود:به استنباط من او در تمام طول زندگی‌اش یک پاسدار ساخته شده بود. ایمان کامل، فهم درست از اسلام و اصول انقلاب و حرکت در خط امام (ره) و ولایت از جمله شاخصه‌های اخلاقی و معرفتی او بود و در بین تمام رزمندگان مصداق یکی از دین‌مدارترین بسیجی‌ها شناخته می‌شد. شهید تقوی با وجود اینکه پدر و برادرش در دفاع مقدس به شهادت رسیده بودند حتی یک بار هم با زبان خودش اظهار نکرد که از اعضای خانواده شهدا است و حتی در هنگام خاطره‌گویی نیز احتیاط می‌کرد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان خاطره‌ای از سردار شهید حمید تقوی توضیح داد: در قرارگاه رمضان به عنوان یکی از عناصر اطلاعات عملیاتی فعال بود. یادم می‌آید با یکی از همراهان عراقی خودش به مدت چندین ماه در عمق خاک عراق در محدوده کرکوک و طوزخورماتو حضور داشت و مأموریتش را به درستی در آن شرایط سخت انجام داد و بازگشت.

کریمی یادآور شد: یکی از دغدغه‌های سردار شهید تقوی، بنا کردن مسجدی در محله پدری‌اش در اهواز بود که به شکر خدا عملی شده است. همچنین در مدت سه سال گذشته بسیار تلاش می‌کرد که مراسم اربعین حسینی به یک حرکت ملی و پرجنبش و جوش تبدیل شود که به شکر خدا در اربعین امسال نیز شاهد حضور چند میلیونی زائران برای این مراسم بودیم.

به گزارش ایسنا، شهید تقوی، عصر روز شنبه (ششم دی ماه) در جریان یک درگیری در مقابله با تروریست‌های تکفیری و داعش در شهر سامرا و در جوار مرقد مطهر امام عسگری (ع) به شهادت رسید.

وی از فرماندهان قرارگاه رمضان در دوران دفاع مقدس بود.

کد خبر 282424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha