همشهری‌آنلاین: عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران نیاز دانش‌آموزان را تشویق به مطالعه در زمینه‌های غیردرسی دانست و گفت: تشویق دانش‌آموزان به مطالعه‌ی غیردرسی آینده‌ی نسل بعد را تضمین می‌کند.

عبدالحسین مختاباد

به گزارش ستاد خبری دوازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان، عبدالحسین مختاباد درخصوص ایجاد فرهنگ کتاب‌خوانی اظهار کرد: در دوره‌ی حاضر که وسایل ارتباطی فراوانی به‌وجود آمده است، مردم به‌ویژه نسل جوان از فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه دور شده‌اند.

وی در ادامه گفت: بنابراین سیاست‌های فرهنگی جامعه باید به سمتی هدایت شود که کتاب از زندگی مردم فاصله نگیرد، به‌ویژه در کشور ما که متأسفانه از نظر سرانه‌ی مطالعه در جایگاه پایینی قرار دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌هایی در زمینه‌ی کتاب در کشور ما سابقه‌ی زیادی دارد، اما بدون نوآوری و ارائه‌ی کتب جدید و پرمحتوا نمی‌توان انتظار تغییر خاصی را در مخاطبان داشت.

مختاباد با اشاره به مطالبه‌ی نسل جوان از فعالان حوزه‌ی نشر و کتاب تصریح کرد: پیشرفت تکنولوژی‌های برتر در بخش‌های مختلف مانند ظهور و همه‌گیر شدن اینترنت، شرایطی را فراهم کرده تا جوانان از فعالان عرصه‌ی نشر توقع کتاب‌های جدید و به‌روز داشته باشند.

وی مورد توجه قرار دادن قشر دانش‌آموز را در نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان به فال نیک گرفت و بیان کرد: قشر دانش‌آموز استعداد زیادی در زمینه‌ی رشد و نوآوری دارند، بنابراین برگزاری نمایشگاه ویژه برای آن‌ها بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود.

این عضو شورای شهر از معلمان و اولیاء خواست که دانش‌آموزان را در زمینه‌ی خرید و انتخاب کتاب راهنمایی کنند و عنوان کرد: دانش‌آموزان در زمینه‌ی خرید و انتخاب کتاب به‌تنهایی نمی‌توانند تصمیم بگیرند، بنابراین اولیاء و معلمان باید توصیه‌هایی را در زمینه‌ی انتخاب درست کتاب به آن‌ها ارائه دهند.

مختاباد تقویت مطالعه‌ی غیردرسی را برای دانش‌آموزان مهم و اساسی قلمداد کرد و گفت: دانش‌آموزان نیاز دارند که در زمینه‌ی مطالعه‌ی غیردرسی هم وارد شوند تا در آینده در ابعاد مختلف رشد کنند.

وی افزود: اگر مطالعه تنها در حوزه‌ی درسی باشد، دانش‌آموزان را در آینده با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌کند، به‌شکلی که دید آن‌ها وسعت پیدا نمی‌کند.

این عضو شورای شهر تهران در پایان با تقدیر از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در برگزاری این نمایشگاه‌ها خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران باید این‌گونه اقدامات درخور تقدیر را در آینده گسترش دهد.

کد خبر 284107

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha