همشهری‌آنلاین: سید عبدالحسین مختاباد،آهنگساز و خواننده و رئیس کمیته هنر شورای شهر تهران ضمن استقبال از حرکت بانک شهر در حمایت از نمایشگاه کتاب از بانک‌های دیگر هم خواست در حرکت‌های فرهنگی مشارکت کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا سید عبدالحسین مختاباد با اشاره به عاملیت بانک شهر در نمایشگاه کتاب را حرکتی فرهنگی- اقتصادی و ثمربخش در حوزه توسعه فرهنگ کشور دانست.

مختاباد با اشاره به نحوه برگزاری بیست و نهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: نمایشگاه کتاب در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب پدیده‌ای تازه است که ضمن وجود تمهیدات و جذابیت‌های فراوان، بروز برخی مشکلات در نخستین دوره آن طبیعی به نظر می‌رسد.

مختاباد، تصریح کرد: امید است موسسات اقتصادی و بانک‌ها، ترویج این فرهنگ را فراموش نکنند و سرمایه، انرژی و وقت خود را در این زمینه به کار گیرند تا حرکت‌هایی از این دست را بیشتر در سطح شهر و کشور شاهد باشیم.

 این عضو شورای شهر تهران با اشاره به تلاش‌های فرهنگی شهرداری و همراهی‌های شورای شهر تهران با این گونه حرکت‌های فرهنگی گفت: تمام تلاش همکاران ما در شوراي شهر تهران اين بود که نمايشگاه‌ها و سازه‌هاي فرهنگي در سطح شهر تهران گسترش پيدا کند. خوشبختانه امروز شهر آفتاب نماد بارزي براي نمايشگاه کتاب است. البته ما قصد داريم همه نمايشگاه‌هاي بين‌المللي را از مرکز تهران به شهر آفتاب منتقل کنيم تا ترافيک آنها نيز از تهران خارج شود.

ريیس کمیته هنری شوراي شهر تهران افزود: اين اولين نمايشگاه برپا شده در افتتاحيه شهر آفتاب است و طبيعتاً کمبودها بسيار است، اما بايد از تجربيات امسال براي برپايي هرچه بهتر نمايشگاه کتاب سال آينده و همچنين ساير نمايشگاه‌هاي پيش رو استفاده کنيم تا همشهريان‌مان در استان تهران با آسودگي خاطر و فراغ بال بيشتري از اين محيط مناسب بهرمند شوند.

وي در ادامه با اشاره به تأثير غير‌قابل انکار فضاي اينترنت بر حوزه مطالعاتي جامعه گفت: من معتقدم با ايجاد فضاي نمايشگاهي و برنامه‌هايي از اين دست مي‌توان مردم و خصوصاً جوان‌ها را به مطالعه به شکل صحيح خود تشويق کرد. بايد جامعه را به سمت پژوهش و دانش‌اندوزي و نخبه‌گرايي ترغيب کرد و آنجاست که کتابخواني تبديل به يک ارزش مي‌شود؛ به طوري که هرکه بيشتر بداند، بيشتر مورد استقبال جامعه قرار ...

وی نمایشگاه کتاب را  نشانگر زنده بودن فرهنگ هنر و اندیشه در جامعه دانست و در افزایش اطلاعات وآگاهی بخشی به جامعه و شهروندان نقش موثری دارد.
وی ایجاد امکانات سخت ‌افزاری در حوزه کتاب را بخشی از ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و با اشاره به مشکلات نرم افزاری در حوزه کتاب گفت: برای نمونه در محیط دانشگاهی شاهد این موضوع هستم که ساعت مطالعه غیردرسی آنها کم و محدود است و شرایط برای افزایش کتاب وکتابخوانی مهیا نیست و عملا کتاب کمتر در سبد زندگی و مصرف شهروندان جای دارد و تازه اگر هم کسانی کتاب‌هایی را بخرند باید یک ارزیابی و سنجشی صورت بگیرد که چند درصد این کتاب‌ها خوانده و حاصل این خوانده‌ها در رفتار و کردار و گفتار ما شهروندان تاثیر دارد یا ندارد؟

مختاباد تاکید کرد: معتقدم با ایجاد فضای نمایشگاهی و برنامه‌‌‌هایی از این دست می‌توان مردم و خصوصا جوانترها را به مطالعه تشویق کرد.

بیست و نهمین نمایشگاه بین ‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت ۹۵ در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

کد خبر 333606

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha