یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سید عبدالحسین مختاباد آهنگساز و خواننده و رئیس کمیته هنری شورای شهر تهران از برگزاری «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» توسط سازمان زیباسازی شهر تهران تجلیل کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، رئیس کمیته هنری شورای شهر تهران ضمن تجلیل از برگزاری «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» گفت: اجرای این طرح این این کیفیت  خیلی خوب بود و برنامه جذابی در شهر تهران است که من صد در صد با  اجرا و برگزاری و استمرار آن موافقم.

مختاباد در ادامه افزود: در سطح شهر، هر کاری صورت گیرد، عده‌ای موافقند و عده‌ای مخالف. ولی در مجموع، کیفیت آثار این رویداد خوب بود. شاید اشکالی که در حال حاضر برخی از اعضای شورای شهر به برگزاری «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» می‌گیرند، به اصل قضیه نیست. در جلسه خصوصی نیز گفتم تلاقی این نگارخانه با نیمه شعبان و فتح خرمشهر این مشکل را پیش آورده است و این طرح باید از جهت زمان‌بندی در برهه‌ای برگزار می‌شد که به این جشن‌های ملی و مذهبی برخورد نمی‌کرد تا بشود به طور جدی این نگارخانه نما و نماد داشته باشد.Saba

سید عبدالحسین مختاباد با اشاره به انتقادهایی که به محل نصب آثار «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» مطرح می‌شود؛ گفت: در ارتباط با هنر و زیباشناسی، قرار نیست تابلوی شهری با موضوع اثری که روی آن اکران می‌شود یکی گرفته شود. در بزرگراه‌ها این رویداد به شما یک آگاهی لحظه‌ای 5 یا 10 ثانیه‌ای می‌دهد. اگر بخواهد شخصی این تابلو را پیدا کند، اسمش را به خاطر می‌سپارد و بعد می‌رود آن را پیدا می‌کند و می‌بیند. در تبلیغات شهری هم وقتی شما تصویر تلویزیون یا خودرو می‌بینید مگر قرار است آن را ساعت‌ها به تماشا بنشینید و یا مطالعه کنید؟ تنها قرار است که در این تبلیغات اسم در ذهن مخاطب بنشیند.

رئیس کمیته هنری شورای شهر تهران ادامه داد: نمادهای شهری برای زیبایی بصری و لذت چشم ساخته می‌شود و همین که بتواند یک لحظه در این آشوب‌های خیابانی، به شما آرامش روانی دهد، کار خود را انجام داده، قرار نیست که شهروندان در مواجهه با این تابلوها، یک متخصص هنری باشند.
مختاباد درباره رضایت‌مندی شهروندان با اجرای این طرح گفت: در هیج کاری نمی‌توان رضایت صددرصدی مردم را به خصوص در تهران که مولتی کالچرالیزم دارد و فرهنگ‌های مختلف در آن جریان دارد، به دست آورید. قطعا عده‌ای مخالف و عده‌ای موافقند. این طرح فقط برای 10 روز است نه کل سال. فرصتی است تا شهروندان تابلو و نقاشی ببینند. اگر در ترافیک هستند احساس آرامشی به آنها دست بدهد، تابلویی ببینند یا متن زیبایی بخوانند. بیش از این از «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» نباید انتظار داشت. این نگارخانه یک ذوق هنری است که در شهر برای یک فرصت کوتاه انجام می‌شود.

این هنرمند آهنگساز و خواننده در پایان گفت: «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» فکر درستی بوده و باید در بحث زمان بندی آن دقت کرد که تلاقی با مناسبت‌ها و جشن‌های ملی و مذهبی پیدا نکند؛ اما اعتقاد دارم اصل کار، درست است و باید استمرار یابد و به پای این نهال باید آب افشاند تا باور و بارورتر شود.

لازم به یادآوری است دومین دوره رویداد هنری «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» از اول تا دهم خردادماه با اکران گسترده 800 اثر از هنرمندان ایرانی و خارجی در تمامی سازه‌های تبلیغاتی شهر تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 335208

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha