از این پس ضابطان شهرداری به پشتوانه احکام قضایی با متخلفان پسماند برخورد می‌کنند.

 اين در حالي است كه شهرداري تهران طي 3سال اخير تلاش كرده تا با صدور كارت ضابط دايره فعاليت ضابطان شهرداري را مشخص كند. به گفته مديركل حقوقي شهرداري تهران در حال حاضر براساس رايزني‌هاي صورت گرفته با دادستاني تهران قرار شده تا ضابطان شهرداري به پشتوانه احكام قضايي به بحث پسماند وارد شده و با متخلفان اين حوزه برخورد كنند. نادر نوروزي گفت: مسئله قضايي و ضابطان زماني مطرح مي‌شود كه عده‌اي معدود در مقابل قانون ايستادگي مي‌كنند و هنجارها را نقض مي‌كنند. وي كه در افتتاحيه نهمين دوره ضابطان قضايي شهرداري تهران در امر پسماند شركت كرده بود، گفت: ضابطان شهرداري بايد در تمامي ماموريت‌ها و تحت هر شرايطي قانون و شئونات اداري را رعايت كنند و درصورت برخورد با تخلفات با تشكيل پرونده و ارجاع آن به مسئولان قضايي وظايف خود را به خوبي انجام دهند.

قائم‌مقام معاونت خدمات شهري شهرداري تهران نيز با تأكيد بر لزوم برخورد با متخلفان حوزه پسماند عنوان كرد: روزانه قريب به 7هزار تن زباله در شهر تهران و نزديك به هزار و 500تن در شهرهاي اطراف تهران توليد مي‌شود. به اين ميزان بايد رقمي نزديك به 100هزار مترمكعب نخاله ساختماني افزود كه مجموعه اقدامات مربوط به جمع‌آوري، هدايت و نگهداري اين مجموعه كار بسيار سنگيني است. منصور باقرصاد با بيان اينكه در حال حاضر نيز قريب به هزار و 200خودرو و 20هزار نيروي انساني به‌صورت شبانه روزي مشغول جمع‌آوري پسماند‌تر (خانگي) هستند، افزود: در موضوع تفكيك نخاله از خاك نخستين قراردادها در آينده نزديك بسته مي‌شود. البته، با وجود راه‌اندازي ستاد خاك و نخاله در شهر هنوز عده كمي هستند كه قبل از طلوع آفتاب نخاله خود را در اتوبان‌ها رها مي‌كنند. او خاطرنشان كرد: عده‌اي نيز با سوداي كسب منافع مالي روي پسماندهاي خشك سرمايه‌گذاري مي‌كنند. باقر صاد گفت: امسال شهردار تهران 2موضوع مهم زيست‌محيطي را به‌عنوان الگوي تغيير سبك زندگي مطرح كردند.

كمپين آسمان آبي، زمين پاك با تأكيد بر خط سفيد و تفكيك زباله از مبدا تلاش مي‌كند تا از گسترش آلودگي‌هاي محيط‌زيستي جلوگيري كند. وي افزود: در تهران به‌طور ميانگين 45درصد از پسماند، خشك و قابل بازيافت است كه اگر بتوانيم حدود 3هزار و 500تا 4هزار تن از ميزان دفع زباله كم كنيم به شكل چشمگيري از ميزان آلودگي خاك كاسته مي‌شود.

کد خبر 284007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha