چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

نخستین مرکز آموزش تخصصی و نمایشگاه دائمی پسماند پایتخت افتتاح شد. این مرکز در بلوار آیت‌الله کاشانی، خیابان بهنام، خیابان مقداد، جنب برج ترنج قرار دارد.

اين مجموعه باشگاه آموزشي و نمايشگاهي درخصوص پسماند خشك است و مكاني براي آموزش شهروندان در دوره‌هاي مختلف مقاطع تحصيلي خواهد بود. مجتبي عبداللهي، معاون خدمات شهري شهردار تهران در مراسم افتتاح اين مركز با اشاره به اينكه طراحي‌هاي انجام شده در اين مركز نشان مي‌دهد پسماند خشك چگونه به چرخه مصرف بازمي‌گردد، افزود: از سوي ديگر اين مركز مي‌تواند براي پسماندهايي كه مخرب محيط‌زيست هستند بسيار مفيد باشد؛ همانطور كه طرح آسمان آبي، زمين پاك در جهت حفظ محيط‌زيست و فراهم كردن شرايط مناسبي براي مخاطرات زيست‌محيطي چند وقتي است كه فعاليت گسترده‌اي را آغاز كرده است. به گفته وي در اين مركز كتابخانه و پايان‌نامه‌هاي مقطع فوق‌ليسانس در موضوع پسماند نيز موجود است. همچنين آموزش‌هاي ارائه شده در اين مركز توسط متخصصين انجام شده و شهروندان نيز مي‌توانند آموزش‌هاي مورد نياز را از اين مجموعه دريافت كنند.

معاون خدمات شهري شهردار تهران با تأكيد بر اهميت راه‌اندازي طرح آسمان آبي، زمين پاك كه درخصوص موضوع پسماند و ترافيك فعاليت مي‌كند هم اظهار داشت: با طرح اين كمپين فرهنگ ترافيكي شهروندان با آموزش ارتقا خواهد يافت. همچنين در بحث پسماند شهرداري تهران فعاليت‌هاي جامعي را خواهد داشت. وي با اشاره به توليد روزانه 7500تن زباله در شهر تهران اظهار داشت: از اين ميزان زباله 30 تا 35درصد زباله خشك توليد شده كه 15درصد آن در مبدا تفكيك مي‌شود. اين در حالي است كه براساس برنامه 5ساله دوم شهرداري تهران اين ميزان بايد به 30درصد برسد. عبداللهي با تأكيد بر اينكه در زمينه كمبود آب نيز در شهر تهران با مشكل روبه‌رو هستيم، تصريح كرد: اميدواريم تمامي دستگاه‌هاي مسئول با كمك يكديگر اين موضوع را حل كنند.

وي همچنين تصريح كرد: شهرداري تهران در راستاي سالم‌سازي‌ هواي تهران طي سال‌هاي اخير تلاش‌هاي خوبي انجام داده اما اين نهاد به تنهايي نمي‌تواند از عهده رفع مشكل برآيد و در اين زمينه ضروري است تا تمامي دستگاه‌هاي مسئول اقدام كنند. يقيناً تغييرات اساسي در سالم‌سازي‌ هوا نيازمند عزم ملي است.

کد خبر 284919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha