همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کارگروه استانی پسماند برای تصویب برنامه‌های اجرایی استانی همگام با طرح‌های کلان ملی در قالب طرح جامع و تفصیلی مدیریت پسماند استان فعال شده است.

به گزارش ایرنا، حسن پسندیده در تشریح راهبردهای این سازمان در مدیریت پسماندهای صنعتی افزود: بر این اساس کارگروه ملی پسماند برای تصویب برنامه‌های کلان ملی در قالب طرح جامع مدیریت پسماند کشور فعال شده است.

وی اظهار کرد: واحدهایی که از روش‌های نوین بازیافت پسماندها استفاده می‌کنند به صندوق توسعه ملی برای حمایت مالی معرفی می‌شوند.

وی با بیان این که واحدهای استفاده‌کننده از روش‌های نوین بازیافت پسماندها برای حمایت مالی به صندوق توسعه ملی معرفی می‌شوند، گفت: از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در ایجاد تاسیسات مدیریت پسماند صنعتی حمایت می‌شود.

وي تاکید کرد: ادارات کل استانی بر عملکرد مدیریت پسماندهای صنعتی نظات کامل دارند.

پسندیده تصریح کرد: همچنین از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در ایجاد تاسیسات و تجهیزات مدیریت پسماند صنعتی حمایت می‌شود.

وی از انجام مطالعات مکان‌یابی محل دفع پسماندهای ویژه در 26 استان کشور خبر داد و افزود: بخش خصوصی برای فعال کردن مکان‌های شناسایی شده به منظور ارایه خدمات به تولیدکنندگان پسماند به صورت متمرکز هدایت می‌شوند.

تولید انواع پسماندها از جمله خانگی، صنعتی، کشاورزی و بیمارستانی یکی از معضلات زندگی شهرنشینی است که جمع‌آوری آن‌ها نیازمند برنامه‌ریزی‌های اصولی و علمی است.

کد خبر 283640

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha