همکاری و تعامل شهروندان در تفکیک و تحویل پسماند در روز ۱۳ فروردین بازتاب روشنی از فرهنگ‌سازی‌، اطلاع‌رسانی و آموزش شهروندی توسط سازمان مدیریت پسماند بوده است.

طبق روال هر ساله و از ساعات اوليه صبح روز ۱۳‌فروردين سازمان مديريت پسماند با همكاري گروه‌هاي مردمي، حمايت بانك شهركه همواره نگهدار محيط‌زيست بوده و هماهنگي و همكاري مناطق ۲۲‌گانه اقدام به توزيع كيسه‌هاي پسماند، بروشورهاي آموزشي و اقلام فرهنگي در بين شهروندان و مسافران نوروزي كرد.

حسين جعفري، مديرعامل اين سازمان ضمن اعلام اين خبر گفت: در راستاي حراست از محيط‌زيست، از ساعات اوليه روز انس با طبيعت در بوستان‌هاي منتخب سطح شهر، مبادي ورودي و خروجي شهر و تفرجگاه‌ها بسته‌هاي آموزشي، بروشور و كيسه‌هاي پسماند در بين شهروندان و مسافران نوروزي توزيع شد.

توزيع ۱۳تن كيسه پسماند به همراه بيش از ۴۸هزار عدد كارت قرعه‌كشي، حضور بيش از ۲۰۰نفر از آموزشگران ادارات پسماند مناطق، به‌كارگيري ۲۰۰دستگاه خودرو جمع‌آوري پسماند، برگزاري ۵۱ سامانه نشاط و اجراي ۳۲برنامه آموزشي توسط گروه هنري، برپايي ۱۳۶ غرفه اطلاع‌رساني توسط ادارات پسماند و توزيع تقريبي 90هزار عدد بروشور به همراه بسته‌هاي فرهنگي در بين شهروندان و مسافران نوروزي از اقدامات ارائه شده به شهروندان در روز طبيعت توسط شهرداري بوده كه توسط جعفري اعلام شد.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند حضور سمن‌هاي زيست‌محيطي و حركت نمادين آنها با دوچرخه در بين شهروندان در روز ۱۳ فروردين را جلوه‌اي مسلم از تعامل و همكاري گروه‌هاي مردمي عنوان كرد كه شهروندان را به اجراي مطلوب‌تر جدا‌سازي‌ و تفكيك پسماند ترغيب كرده به‌طوري‌كه در پايان روز طبيعت شاهد جمع‌آوري بيش از ۵۳ تن پسماند خشك بوديم.

  • راه‌اندازي 27ايستگاه عرضه ميوه در بوستان‌ها

مديرعامل سازمان مديريت ميادين ميوه وتره بار نيز گفت: در راستاي ترويج فرهنگ فضاي سبز و تكريم روز طبيعت، بيش از 22هزار كيسه پلاستيكي تجزيه‌پذير توزيع و در اختيار شهروندان قرار گرفت.

سيد احمد صفوي با بيان اين مطلب كه توجه به موضوعات زيست‌محيطي در قالب اصلاح سبك زندگي مبتني بر آموزه‌هاي ديني از سياست‌هاي راهبردي مجموعه عظيم شهرداري تهران به شمار مي‌آيد، افزود: به‌منظور ترويج فرهنگ بهداشت و سلامت محيط و حفظ فضاي سبز و نكوداشت آيين روز طبيعت، بيش از 22هزار كيسه پلاستيكي تجزيه‌پذير بين شهروندان مراجعه‌كننده به بوستان‌هاي فرامنطقه‌اي توزيع شد.

وي افزود: براساس روال ساليان گذشته و در راستاي تسهيل دسترسي شهروندان به محصولات كشاورزي و مايحتاج ضروري در روز سيزدهم فروردين (روز‌طبيعت) 27ايستگاه عرضه ميوه و فرآورده‌هاي كشاورزي در 23بوستان شهري و فراشهري كلانشهر تهران راه‌اندازي شد و توانستيم در اين ايستگاه‌ها، خدمات و محصولات كشاورزي و فرهنگي به شهروندان عرضه كنيم.

وي افزود: با توجه به اين نكته كه بوستان جنگلي ياس به‌عنوان بزرگ‌ترين بوستان جنگلي كشور (قوچك سابق در شمال شرق تهران) براساس فرمايشات مقام معظم رهبري مدظله العالي در اختيار مديريت شهري قرار گرفت كه با تأكيد شهردار تهران و با همت واحدهاي شهرداري و با كار جهادي، در كمترين زمان اين بوستان براي استفاده شهروندان آماده‌سازي‌ شده و شمار قابل توجهي از شهروندان در روز طبيعت به اين بوستان مراجعه كردند، كه در همين راستا 5جايگاه موقت عرضه ميوه و مايحتاج اوليه و نيز توزيع تراكت‌ها و بروشورهاي اطلاع‌رساني درخصوص روز طبيعت در راستاي پروژه آسمان آبي، زمين پاك و اصلاح الگوي مصرف در دستور كار سازمان مديريت ميادين ميوه وتره بار شهرداري تهران قرار گرفت و اجرا شد.

کد خبر 291352

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha