با گذشت یک سال از اجرای طرح «آسمان آبی، زمین پاک» و کوشش سازمان مدیریت پسماند درجهت تحقق این تصمیم، فاز جدید طرح تفکیک پسماند در مبدا شهر تهران کلید خورد.

حسين جعفري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند با اشاره به برنامه‌هاي اجرايي و فرهنگي اين سازمان با رويكرد استفاده از ظرفيت محلي و مشاركت شهروندان در سال گذشته، به تشريح برنامه‌هاي جاري و آتي اين سازمان پرداخت.به كارگيري نيروي انساني بومي، برخورد شديد با عوامل غيرمجاز و غيراصولي تفكيك پسماند، برخورد با اتباع غيرمجاز و نيروهاي شامل صغرسني و كودكان كار و تعامل گسترده با كليه بخش‌ها و دستگاه‌هاي فرهنگي، اجرايي و مديريتي كشوري يا محلي بخشي ديگر از برنامه‌هاي جاري سازمان مديريت پسماند است كه توسط مديرعامل اين سازمان اعلام شد.

جعفري ضمن تأكيد بر تفكيك پسماند در بدو توليد و نقش آن در كاهش حجم پسماند ورودي به كهريزك، تقليل هزينه‌ها، بازگشت سرمايه به چرخه اقتصاد و مهم‌تر از همه ارتقاي شاخص‌هاي زيست‌محيطي، ورود جدي به بحث كنترل و نظارت هوشمند روي تمامي سيستم‌هاي خدمات‌رساني، نصب و به‌روزرساني سيستم‌هاي ردياب خودرو‌ها و تجهيز ايستگاه‌ها و اماكن به دوربين مداربسته هوشمند را ازجمله موارد مربوط به تأمين زيرساخت‌هاي لازم براي اجراي طرح تفكيك پسماند در مبدا اعلام كرد.

وي با اشاره به آغاز نصب سيستم ردياب خودرو (GPS)‌روي خودروهاي خدمات شهري از ابتداي سال گذشته افزود: در مراحل ابتدايي اين فرآيند تعدادي از ماشين‌آلات خدمات شهري كه شامل خودروهاي مجهز به جارو، خودروهاي كشنده پسماند (سمي تريلر) و... بودند انتخاب شده و سيستم GPS روي آنها نصب شد و بدين‌ترتيب محدوده كاري اين ماشين‌آلات ضمن كار توسط سازمان مديريت پسماند قابل رويت و پيگيري بود‌كه البته هم‌اكنون ادامه دارد.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند با تأكيد بر الزام نصب سيستم ردياب خودرو روي تمامي ماشين‌آلات حوزه خدمات شهري تا يك‌ماه آتي خاطرنشان كرد: هم‌اكنون با نصب GPS‌هاي آنلاين روي خودروهاي جمع‌آوري پسماند خشك در منطقه۷، ضمن بررسي دقيق مكان فعاليت اين ماشين‌آلات، از نحوه فعاليت و جزئيات كاري شامل زمان جمع‌آوري پسماند و شماره پلاك خودرو به‌صورت آنلاين و مستمر آگاه شده و اقدامات كنترلي مربوطه را به اجرا در مي‌آوريم.

جعفري ضمن ابراز خشنودي از پيشرفت نصب نرم‌افزار مذكور گفت: در حال حاضر رديابي پلاك خودرو‌ها، موقعيت كاري و جزئيات عملكرد آن و ناحيه فعاليت خودرو را مي‌توان از طريق اين سيستم رويت كرد و بدين‌ترتيب اين سازمان با كمك شهروندان و گام‌هاي استوار، مسير رسيدن به آسمان آبي از راه پاكسازي زمين را هموار مي‌كند.

کد خبر 295966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha