همشهری آنلاین: جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه طبق برآورده ها در سال ۹۳ یک میلیون دانش آموز از مناطق عملیاتی دیدن خواهند کرد گفت: تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

فضلی

به گزارش ایسنا، سردار علی فضلی در جلسه مشترک قرارگاه راهیان نور استان که در سالن شهدای صالحین سپاه قدس گیلان برگزار شد، راهیان نور را بزرگترین عملیات فرهنگی اثرگذار دانست و اظهار کرد: راهیان نور برگرفته از عمل به قرآن و عترت است.

وی با بیان اینکه دشمن همواره دسیسه‌های مختلفی برای ضربه زدن به نظام دارد،گفت: دشمن در فتنه 88 گمان می‌کرد که می‌تواند پس از دستیابی به ام القرآی جهان اسلام به اهداف شومش برسد اما بصیرت و آگاهی مردم در اطاعت از نائب امام زمانشان (عج) موجب شد تمامی نقشه‌ها خنثی شود.فتنه 88 جنگ نرم و هجمه فرهنگی دشمن بود به گونه‌ای که همانند فتنه 88 را در صدر اسلام می‌توان مشاهد کرد.

سردار فضلی با بیان اینکه دشمن در فتنه 88 به دنبال تحمیل سناریوی جدیدی به مردم بود،افزود: ایجاد تردید میان مردم مهمترین هدف دشمن بود اما در این میان مردم اهل بصیرت در دفاع از ولایت فقیه پیروز میدان شدند تا در اطاعت از ولی شان شرمنده شهدا و امام شهدا نباشند و این شد که گیلانیان حماسه 8 دی و ملت ایران حماسه 9 دی را آفریدند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به عملکرد خوب استان گیلان در اعزام کاروان‌های راهیان نور گفت: گیلان از استانهای برجسته کشور در اجرای این عملیات بزرگ فرهنگی به لحاظ اعتقادی است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امسال در حوزه راهیان نور بیش از 400 هزار دانش‌آموز از سراسر کشور تاکنون به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند یادآور شد: مابقی اعزام‌ها بدلیل تقارن با اربعین و امتحانات دانش آموزان از 28 دی ماه ادامه خواهد داشت.

سردار فضلی با تجلیل از مشارکت آموزش و پرورش و بسیج برای برپایی راهیان نور دانش‌آموزی گفت: علی‌رغم کمبود امکانات مالی، اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی بواسطه همدلی موجود میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان بسیج به بهترین نحو ممکن برگزار شد.

وی با بیان اینکه امسال 59 هزار مدیر فرهنگی در کاروان‌های راهیان نور حضور داشتند،گفت: 16 هزار و 400 راوی، هزاران پلیس یار و 22 هزار مبلغ و مبلغه کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی را همراهی کردند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین حضور روحانی همراه کاروان را یکی از برنامه‌های اثرگذار در جریان برگزاری راهیان نور عنوان کرد و ادامه داد: روحانیون همراه کاروان تنها مبلغ نیستند بلکه به عنوان راوی در انتقال رشادت‌های رزمندگان به نسل آینده نقش مهمی دارند.

سردار فضلی در خصوص امنیت کاروان راهیان نور یادآور شد: ایمنی همواره مورد تاکید و توجه ما بوده و هست و دستورالعمل‌های جامعی در خصوص اعزام همه اقشار پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه بزرگ ترین جشنواره رهاورد سرزمین نور در قالب ارسال دل نوشته های زائرین مناطق عملیاتی هر ساله برگزار می‌شود،گفت: سال گذشته قریب به 20 هزار اثر از سراسر کشور جمع آوری و 10 استان به مدت 10 شب میزبان برگزاری این جشنواره بودند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در پایان خاطرنشان کرد: طبق برآوردها در سال 93 یک میلیون دانش‌آموز از مناطق عملیاتی دیدن خواهند کرد.

کد خبر 283095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha