درپی آزادشدن شهر استراتژیک ضلوعیه در شمال بغداد و خروج گروه تروریستی داعش از آن، نخست‌وزیر این کشور شخصا پرچم عراق را بر فراز مرکز شهر برافراشت و اعلام کرد که این موفقیت مقدمه پیشروی‌های سریع ارتش خواهد بود.

عراق نبرد با داعش

همزمان، يكي از خطرناك‌ترين فرماندهان داعش در جنوب عراق كشته شد. به گزارش شبكه خبري الجزيره، نخست‌وزير عراق پس از موفقيت ارتش در به‌دست گرفتن كنترل كامل شهر ضلوعيه در استان صلاح‌الدين، شخصا عازم اين شهر شد و در ميان نظاميان و نيروهاي مردمي، پرچم عراق را در مركز اين شهر برافراشت. حيدر العبادي در كنفرانسي خبري در ضلوعيه متعهد به ارسال پشتيباني لازم به شهر ضلوعيه شد و بازپس‌گيري اين شهر از دست داعش را تحولي استراتژيك در جنگ عليه اين گروه تروريستي اعلام كرد.

وي افزود: ‌پيروزي در ضلوعيه كليد موفقيت‌هاي بعدي خواهد بود. عبادي با اشاره به اينكه سال 2014خشونت‌بارترين سال براي عراقي‌ها بوده، ‌گفت: سال 2015شاهد پاكسازي كامل خاك عراق، بازگشت پناهجويان به شهر و ديار خود، برچيدن فساد و آغاز فرايند بازسازي شهرهاي آزاد شده خواهيم بود. استراتژيك بودن ضلوعيه ناشي از آن است كه اين شهر محور ارتباطي بغداد و 2 استان ديالي و صلاح‌الدين است و به‌دست گرفتن آن، خطر داعش را به ميزان زيادي از پايتخت دور مي‌كند.

به موازات اين پيشرفت‌ها، رسانه‌ها از كشته شدن يكي از خطرناك‌ترين فرماندهان داعش در عراق خبر دادند. خبرگزاري رويترز گزارش داد كه ابو سعدون السويداوي فرمانده دفاع هوايي و سومين شخصيت در سلسله مراتب گروه تروريستي داعش در جريان درگيري‌هاي شهر فلوجه در استان انبار كشته شده است. منابع آگاه اعلام كردند كه السويداوي و بيش از 10نفر از همقطاران خود سوار بر خودروهايي بودند كه جنگنده‌اي آنان را هدف گرفت. همزمان، نيروهاي پيشمرگه كرد 2روستا را از داعش بازپس‌گرفتند. اين نيروها با انجام عملياتي، 2روستا را در جنوب غرب اربيل، از دست داعش بازپس گرفتند.

کد خبر 282872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha