همشهری آنلاین: به نوشته پایگاه خبری نهرین نت، کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق ارائه کمک‌های نظامی آمریکا به تروریست‌های داعش از طریق هواپیما را تایید کرد.

 پارلمان عراق کمک های نظامی آمریکا به داعش را تایید کرد

به گزارش ایرنا به نقل از نهرین نت، کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که هواپیماهای آمریکایی تروریست های داعش را در منطقه صلاح الدین به سلاح و تجهیزات نظامی مجهز کرده اند.

در گزارش کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق آمده است که این اقدام چندین بار در استان های دیگر عراق تکرار شده و نشان می دهد که برخی کشورها می خواهند عراق همچنان تحت اشغال تروریست های داعش باقی بماند.

کمیته امنیتی شورای استان صلاح الدین روز شنبه اعلام کرد که هواپیماهای ناشناس برای تروریست های داعش در جنوب شرق تکریت سلاح و تجهیزات جنگی ریختند.

ماجد الغراوی عضو این کمیته در یک گفت و گوی مطبوعاتی گفت که اطلاعات رسیده به کمیته امنیت و دفاع حاکی از آن است که یک هواپیمای آمریکایی در منطقه الدور در استان صلاح الدین گروه داعش را به سلاح وتجهیزات نظامی تجهیز نموده است و این امر در استان های دیگر هم به طور مستمر صورت می گیرد.

الغراوی با بیان این که تروریست های داعش ساخته دست آمریکا و اسراییل هستند، گفت که کمیته امنیت و دفاع پارلمان خلال چند روز آینده نشستی برگزار خواهد کرد تا این مساله را پیگیری کند.

نماینده عراقی اظهار داشت: آمریکا و ائتلاف بین المللی در مبارزه با تروریست های داعش جدیت ندارند زیرا از طریق فنآوری و تکنولوژی پیشرفته نظامی که در اختیار دارند می توانند مواضع تروریست ها را مشخص نموده ومنهدم کنند و آنها را در عرض یک ماه از میان بردارد.

الغراوی گفت : آمریکا تلاش می کند تا جنگ علیه داعش را طولانی کند تا تضمین وامتیاز ایجاد پایگاه نظامی در موصل و الانبار را از دولت عراق به دست آورد.

فرماندهان نظامی عراق تایید کرده اند که در انبارهای داعش تسلیحات ساخت آمریکا و مواد غذایی و دیگر تجهیزات لجستیکی ارایه شده از سوی عربستان و قطر نگهداری می شود.

کد خبر 283206

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha