همشهری آنلاین: مردم بحرین روز جمعه با تظاهرات گسترده ای در مناطق البلاد القدیم، المرخ و باربار، خواستار آزادی شیخ علی سلمان دبیر کل و رهبر جمعیت الوفاق مخالف حکومت 'آل خلیفه' حاکم بر این کشور شدند.

 ادامه تظاهرات مردم بحرین برای رهایی شیخ سلمان از بازداشتگاه رژیم آل خلیفه

به گزارش ايرنا به نقل از منابع خبری از منامه، ماموران امنیتی رژیم آل خلیفه، شیخ سلمان 49 ساله را از روز یکشنبه به اتهام تلاش برای براندازی حکومت، بازداشت کرده اند.

تظاهرکنندگان همچنین خواستار آزادی دیگر زندانیان سیاسی در این کشور حوزه خلیج فارس شدند.

رسانه ها قبلا از فراخوان عمومی در بحرین برای شرکت در راهپیمایی روز جمعه در اعتراض به بازداشت شیخ سلمان روحانی برجسته بحرینی خبر داده بودند.

معترضان بحرینی در پی بازداشت شیخ سلمان رهبر گروه الوفاق بحرین روز پنجشنبه برای پنجمین روز پیاپی تظاهرات کرده و در مرکز شهر منامه پایتخت با پلیس ضد شورش درگیر شدند.

این درگیری ها هم زمان با درخواست گروه ها و جمعیت های اسلامی، سازمان های حقوق بشری و کشورهای جهان برای آزادی فوری شیخ علی سلمان رخ داده است.

به گفته شاهدان عینی،درگیری ها روز پنجشنبه در مرکز شهر منامه و پس از برگزاری مراسم نماز در مسجد 'مومن' آغاز شد، در حالی که تظاهرات روزهای گذشته در روستاهای شیعه نشین حومه منامه صورت می گرفت.

ماموران پلیس بحرین برای متفرق کردن مردم معترض از گاز اشک آور استفاده کرده و در جریان این درگیری ها، شماری از مردم را مجروح یا بازداشت کردند.

کد خبر 282850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha