یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: "مصاحبه با خداوند" شامل سه داستان کوتاه از سه نویسنده بزرگ ایتالیایی با ترجمه نادیا معاونی منتشر شد.

مصاحبه با خدا

این کتاب که از سوی انتشارات آرون و مرکز پخش کتاب دانیال روانه بازار نشر شده، از سه داستان کوتاه "آلبرتو" اثر مارکو لودولی، "کلاغ آخر سر رسید" نوشته ایتالو کالوینو و "مصاحبه با خداوند" به قلم جوزپه ماروتا تشکیل شده است.

مارکو لودولی، روزنامه نگار و نویسنده ایتالیایی است که تاکنون جوایز متعدد و معتبر ادبی ایتالیا را دریافت کرده‌است که از جمله آنها می توان به "جایزه موندلو" برای رمان "خاطرات هزاره ای که فرار می کند" و "جایزه ملی ادبی پیزا" برای رمان "گل ها" اشاره کرد.

ایتالو کالوینو که با آثار بسیاری در ایران شناخته می شود خبرنگار، منتقد و نظریه‌پرداز ایتالیایی است که به دلیل فضای انتقادی آثارش، از او به عنوان یکی از مهم‌ترین داستان نویس‌های ایتالیا در قرن بیستم یاد می‌کنند.

جوزپه ماروتا که در این کتاب با داستان "مصاحبه با خداوند" به خوانندگان فارسی زبان معرفی می شود، نیز فیلمنامه نویس و نویسنده ایتالیایی است که در سال 1963 در ناپل درگذشت. "تبر نقره ای"، "طلای ناپل"، "در میلان هوا سرد نیست" و "شاگردان خورشید" از جمله آثار داستانی و "صفحه چهارم"، "یک دزد در بهشت" و "روزگار ما" نیز از فیلمنامه‌هایی است که از این نویسنده به یادگار مانده است.

نادیا معاونی که ترجمه آثاری چون "یوزپلنگ" اثر جوزپه تومازی ‌دی‌لامپه‌دوزا، "حركت انسانم آرزوست: ماتيلداي عزيز" نوشته سوزانا تامارو، "یک روز" اثر لوئیجی پیراندلو، "راز نویسنده" نوشته دینو بوتزاتی و "ايستگاه مركزي فورا بكشيد / بازي جامعه" اثر جورجو شرباننكو را در کارنامه کاری خود دارد علاوه بر "مصاحبه با خداوند" به تازگی ترجمه مجموع داستان "گفتگوی میان طبیعت و یک روح" اثر "جاکومو لئوپاردی" را هم روانه بازار نشر کرده است.

کد خبر 282292

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha