شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب «مسیح در شب قدر»، روایتگر حضور مقام معظم رهبری در منازل شهدای شهدای ارمنی و آشوری از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۸۹‬ است که از سوی انتشارات صهبا در ایام سال نو میلادی منتشر می‌شود.

به گزارش ایکنا، کتاب «مسیح در شب قدر»، دومین کتاب از مجموعه «خورشید در مهبط ملائک الله» است که حضور مقام معظم رهبری در منازل خانواده‌‎های شهدا روایت کرده است. در این کتاب، حضور معظم‌له در منازل شهدای مسیحی کشورمان، در بیست‌وسه بخش روایت شده است.

سبک روایت‌گری این کتاب، تا حدودی داستانی است و در هر کدام از آنها، از یک راوی متفاوت و مناسب آن روایت استفاده شده که خود این تنوع راویان، داستان‌ها را جذاب‌تر می‌کند. البته مفهوم داستانی کردن روایت‌ها، آزاد گذاشتن تخیل نیست. تمام نکات موجود در کتاب، به ویژه بیانات حضرت آقا، کاملاً مستند و براساس اسناد موجود است.

همراه با روایت حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در منازل این شهدا، نکات زیبایی درباره شهید، خاطرات و نحوه شهادتش آورده شده، که فداکاری و شجاعت و روح والای انسانی این شهدای عزیز و خانواده‌هایشان را نشان می‌دهد.

کتاب «مسیح در شب قدر» به صورت تمام رنگی چاپ شده است، تا حلاوت تصاویر حضور مقام معظم رهبری در منازل شهدای مسیحی، بر شیرینی داستان‌ها بیفزاید و همراهی تصاویری از این شهدای گران‌قدر، روایت‌ها را تکمیل کند.

در پایان کتاب، علاوه‌بر ضمیمه‌ای شامل نام و تصویر تمام شهدای ارمنی و آشوری کشور، پنج پیوست آمده است که تماماً از بیانات و مکتوبات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هستند و در آنها، به موضوعاتی که با این کتاب ارتباط دارد و بعضاً معظم‌له در دیدارهایشان، اشاره‌ای به آنها داشته‌اند، پرداخته شده است.

مطالعه این کتاب، از طرفی ما را با یک پرتو دیگر از منش و اخلاق و ولایت نورانی مقام معظم رهبری آشنا می‌کند که در حقیقت ریشه در آموزه‌های نبوی و علوی دارد و از طرفی هم با مناعت طبع و انسانیت و وطن‌دوستی هموطنان مسیحی‌مان آشنا می‌کند که در برهه‌های حساس، همپای سایر مردم، وظیفه خودشان را شناخته و آن را به زیبایی ادا کرده‌اند و به آن افتخار می‌کنند. 

کد خبر 282212

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha