جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب «لبیک یا حسین» که همزمان با ایام سوگواری امام حسین (ع) توسط انتشارات «خیمه» منتشر شده، شامل ۱۵ سخنرانی سید حسن نصرالله در مناسبت‌های مرتبط با واقعه عاشورا در سال‌های ۱۴۳۲ تا ۱۴۳۵ هجری قمری است.

به گزارش ايرنا، نام این مجموعه از قطعه‌ای تاریخی در سخنرانی راهپیمایی کفن‌پوشان اخذ شده است؛ فرازی به یاد ماندنی که در آن سید حسن نصرالله به تشریح معنای لبیک یا حسین می‌پردازد.

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری در مقدمه این کتاب می‌نویسد: در میان گفتارهای حسینی سید حسن نصرالله، از همه مشهورتر و حماسی‌تر سخنرانی او در راهپیمایی کفن‌پوشان «مسیرة الاکفان» است که به عبارت «لبیک یا حسین» شناخته می‌شود و همه، او را در حالی که خود نیز کفن پوشیده بود و با حالتی حماسی و به یاد ماندنی شعار «لبیک یا حسین» را معنا می‌کرد، به خاطر دارند.

وی می‌افزاید: آشکار است که حس و حال بی‌نظیر و تکرار ناشدنی آن سخنرانی و فضای روانی و احساسی آن محیط را در قالب عبارات و کلمات نمی‌توان بیان کرد.

سید حسین مرکبی که ترجمه و گردآوری این سخنرانی‌ها را بر عهده داشته در بخش مقدمه مترجم می‌نویسد: اگر حالا که این کتاب را دست گرفته‌اید، محرم نزدیک است، توصیه می‌کنم امسال و سال‌های بعد سخنرانی شب عاشورای ایشان را از دست ندهید.

انتشارات خیمه همزمان با ایام محرم کتاب‌های «زندگی حسینی» تالیف محمدرضا زائری و سری پنجم و ششم مجموعه کتاب‌های صاحبدلان ویژه آیت‌الله غروی اصفهانی (کمپانی) را نیز منتشر کرده است.

کد خبر 277031

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha