همشهری‌آنلاین: هواپیمای شرکت ایر ایشیا که از اندونزی راهی سنگاپور بود صبح امروز یک‌شنبه ۷ دی ارتباطش با مرکز کنترل ترافیک قطع شد.

airbus۳۲۰-pk-AXC۷

اين هواپيما كه به گزارش سي ان ان، 155  و به گزارش الجزيره 162 مسافر و خدمه پروازي داشت يك ايرباس 200-320 است كه از شهر سرابايا در اندونزي به سنگاپور مي‌رفت.

 هادی مصطفی، يك مقام رسمی وزارت حمل و نقل اندونزی به الجزيره گفت: پرواز کیو زد ۸۵۰۱، در ساعت ۶:۱۷ ارتباطش را با برج مراقبت جاکارتا از دست داده است.

اما سخنگوی وزارت حمل و نقل اندونزی به خبرگزاری فرانسه گفته است ارتباط هواپیما در ساعت ۷:۵۵ بامداد با جاکارتا قطع شده است.

همچنین هواپیمایی ایر-ايشيا در  صفحه فیس‌بوک خود ساعت قطع ارتباط هواپيما با برج مراقبت را ۷:۲۴ صبح يك‌شنبه 7 دي اعلام كرده است.

هادي مصطفي اظهار داشت: هواپيما پيش از قطع ارتباطش با برج مراقبت تقاضاي تغيير مسير به سمتي غيرمتعارف را كرده‌بود.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد هواپیما در مجموع 6 خدمه داشته و از میان مسافران ۱7 نفر کودک‌اند.

به گفته وزات حمل و نقل اندونزی بيشتر مسافران (۱۴۹ نفر) شهروند اندونزی هستند. یک نفر، شهروند سنگاپور، یک شهروند بریتانیا ، یک شهروند مالزی و سه شهروند کره‌ای نیز در هواپیما بودند.

این هواپیما قرار بود ساعت ۸:۳۰ در سنگاپور به زمین بنشیند. سايت فرودگاه سنگاپور وضعيت ورود اين هواپيما را با "تاخير دارد" اعلام كرده‌ است.

تا لحظه تنظيم اين خبر هنوز مشخص نیست چرا ارتباط هواپیما با برج مراقبت قطع شده است.

هواپیمایی ایر-ایشيابرهاد یک شرکت هوایی ارائه‌کننده پروازهای ارزان قیمت در مالزی است. این شرکت هوایی، خدمات پروازی بین‌الملل به ۱۰۰ نقطه جهان در ۲۲ کشور ارائه می‌کند.

 اير ايشيا در صفحه فيس بوكش گفته "در حال حاضر ما هيچ خبري درباره وضعيت مسافران و خدمه پرواز نداريم. هر خبري كه به‌دستمان برسد در اختيار همه قرار مي‌دهيم."

مسئولان از برقراري يك خط ارتباطي مخصوص خانواده‌ها يا دوستان سرنشينان هواپيما براي آگاهي از وضعيت مسافرانشان خبر داده‌اند.

اين حادثه بعد از گذشت 8 ماه از ناپديدشدن هواپيماي خط هوايي مالزي در جنوب‌شرقي آسيا رخ داده‌است. هنوز از وضعيت آن هواپيما و سرنشينانش هيچ خبري نيست.

جست‌و‌جوگران هنوز به‌دنبال پيداكردن رد و قطعه‌اي از اين هواپيما هستند. آنها گمان مي كنند هواپيماي خط هوايي مالزي در جنوب اقيانوس هند سقوط كرده‌باشد.

کد خبر 282258

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha