همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: زیردریایی فاتح در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) توسط نیروی دریایی آزمایش خواهد شد.

حبیب‌الله سیاری

به گزارش تسنیم، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز (شنبه) در حاشیه برگزاری رزمایش مشترک محمد رسول‌الله(ص) یکی از اهداف ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش محمد رسول‌الله را انتقال پیام صلح دانست و گفت‌: این رزمایش تهدیدی برای کسی نیست.

وی افزود: همسایگان ما باید بدانند که ارتقای توان رزمی جمهوری اسلامی ایران تهدیدی برای کسی نیست بلکه برای دفاع از مرزها و منافع خود است.

دریادار سیاری اظهار داشت: پیام رزمایش برای کشورهای فرامنطقه‌ای این است که ما می‌توانیم امنیت منطقه را برقرار کنیم و این توان در منطقه وجود دارد.

وی با تأکید بر توان بالای نظامی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: همه این را می‌دانند که ما توان برقراری امنیت در منطقه را داریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یکی از اهداف برگزاری رزمایش محمد رسول الله را نمایش اقتدار ایران اسلامی برای ایجاد امنیت در شمال اقیانوس هند و شرق تنگه هرمز عنوان کرد و اظهار داشت: زیردریایی فاتح در این رزمایش توسط نیروی دریایی آزمایش خواهد شد.

دریادار سیاری اعلام کرد که ایران آمادگی برگزاری رزمایش مشترک با کشورهای همسایه را دارد.

زیردریایی فاتح نسل جدید زیردریایی‌های ایران است که توسط سازمان جهاد خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده اما هنوز به‌صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

کد خبر 282199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha