همشهری‌آنلاین: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت درصورت تصویب نشدن قطعنامه سازمان ملل درخصوص تشکیل دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل ،همه معاهدات پیشین را نقض و روابط با این رژیم را قطع خواهد کرد.

mahmud abbas

محمود عباس ٬ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که این سخنان را در جریان سفر به الجزایر بیان می‌کرد تصويب اين قطعنامه را آخرین شانس شورای امنیت برای تحقق صلح نهایی دانست.

به گزارش گاردين،عباس افزود:تصویب نشدن قطعنامه ،قطع رابطه با اسرائیل و تعلیق همکاری‌های امنیتی را در پي خواهد داشت و مسئولیت این تبعات برعهده نیروهای اشغالگر خواهد بود.

فلسطینی‌ها هفته گذشته پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کردند و خواستار پایان دادن به "اشغال اراضی فلسطینی" از سوی رژيم صهيونيستي و بازگشت اسرائیل به مرزهای مورد توافق در سال ۱۹۶۷ شده‌اند.

فلسطینی‌ها قصد دارند در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه کشور و دولتی مستقل تشکیل دهند و شرق بیت‌المقدس را به‌عنوان پایتخت خود اعلام کنند.اين مناطق،بخش‌هايي است رژيم صهيونيستي در جنگ ۱۹۶۷ تصرف کرده است.

در صورت تصویب این قطعنامه٬ اسرائیل باید ظرف یک سال پس از تصویب آن به "اشغال اراضی فلسطین" پایان دهد و نیروهای  خود را تا پیش از پایان سال ۲۰۱۷ از این مناطق خارج کند. رژيم صهيونيستي و آمريكا با مفاد این قطعنامه مخالفت كرده‌اند.

دولت رژيم صهيونيستي گفته‌است ایده تشکیل دو کشور مستقل را می‌پذیرد اما بازگشت به مرزهای ۱۹۶۷ را به عنوان مبنایی برای مذاکرات نهایی نخواهد پذیرفت.

کد خبر 281875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha