شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر اینکه شهرک‌سازی‌های اسرائیل جنایت جنگی است گفت: با وجود ادامه جنایت‌های اسرائیلی‌ها هیچ صلحی با اسرائیل صورت نمی ‌گیرد.

محمود عباس

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگو با روزنامه الریاض عربستان بر نقش محوری این کشور در حمایت از مساله فلسطین در تمامی شرایط تاکید کرد و گفت که رهبران عربستان از جمله سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور با درایت و هوشیاری کامل مساله فلسطین را دنبال می‌کنند.

وی افزود: موضع عربستان درحمایت از مساله فلسطین همواره ثابت بوده است. ما ریاض را یکی از منابع قدرت و حمایت خود می‌دانیم و عربستان را یک پایه و ستون اصلی در استراتژی سیاست فلسطین به حساب می‌آوریم.

عباس خاطرنشان کرد: موضوع شهرک سازی در راس مسائلی است که به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه خواهیم کرد چرا که این مساله جنایت جنگی است. مسئولان اسرائیلی پس از پیوستن فلسطین به دادگاه کیفری بین‌المللی دچار جنون شده‌اند.

عباس گفت: با وجود ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی هیچ صلحی صورت نمی‌گیرد. اشغالگران اسرائیل به سرقت اموال فلسطین می‌پردازند، این مساله خسارت‌های سنگینی به فلسطینی‌ها وارد کرده است طوری که دولت موقت فلسطین برای پرداخت حقوق کارمندان خود طی سه ماه گذشته مجبور به گرفتن وام از بانک‌های خصوصی شده است.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل سیاست‌های نژادی اسرائیل و پافشاری دولت بر پایبندی به یهودی سازی، شهرک سازی، نقض تمامی حقوق مردم فلسطین و نادیده گرفتن راهکار تشکیل دو کشوری، شاهد تحولی در افکار عمومی جهان به ویژه اروپایی‌ها نسبت به مساله فلسطین هستیم.

کد خبر 289233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha