شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

گروه اجتماعی: میزان تصادفات رانندگی در کشور از شروع طرح سهمیه‌بندی بنزین تا 31 تیر 5/18 درصد کاهش یافته است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: تعداد تصادفات منجر به جرح نیز در یک ماه گذشته 12 هزار و 501 مورد بود که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 5/7 درصد کاهش داشته است.

سرهنگ قربانعلی علیمردانی با اشاره به تصادفات خسارتی در کشور گفت: از زمان سهمیه‌بندی بنزین تا پایان تیرماه سال‌جاری 53 هزار و 932 تصادف خسارتی در کشور رخ داد که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با کاهش 21 درصدی روبه‌رو بوده است.

وی در ادامه از کاهش 8/6 درصدی تصادفات منجر به فوت در درون شهرهای کشور خبر داد و گفت: در طول این مدت ما در درون شهرها شاهد کاهش3/7 درصدی تعداد متوفیان در تصادفات،7 درصدی تعداد مجروحین، 8/2 درصدی در تصادفات جرحی و 3/22 درصدی تصادفات خسارتی بودیم.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی کشور تعداد تصادفات برون شهری را  6 هزار و 589 فقره عنوان کرد و گفت: در این مدت تصادفات جرحی 4/7 درصد و تصادفات خسارتی 3/14 درصد کاهش یافت.

فعالیت گشت‌های نامحسوس شهری

وی از آغاز فعالیت گشت‌های نامحسوس پلیس راهور در محدوده شهری خبر داد و گفت: این گشت‌ها کار خود را در کلیه محدوده‌های شهری آغاز کردند.

سرهنگ علیمردانی افزود:‌ گشت‌های کنترل نامحسوس ترافیک علاوه بر پوشش بزرگراه‌ها در کلیه مناطق شهری نیز حضور یافته و با متخلفان برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: فعالیت این گشت‌ها با خودروهای سمند، پژو 405 و پژو ‌206 است که در شهرهای تهران و کرج و کلیه کلان‌شهرها با هرگونه تخلفات رانندگی برخورد خواهند کرد.

کد خبر 28169

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز