همشهری آنلاین: تکفیری‌های داعش در پی بیرون راندن آن‌ها از منطقه سنجار توسط نیروهای پیشمرگه کرد، چندین فرمانده مسئول خود در این منطقه را اعدام کردند.

داعش چندین فرمانده بلندپایه خود را پس از آزادسازی سنجار اعدام کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه خبری خندان، یک عضو سابق پارلمان عراق، از اعدام چندین فرمانده بلندپایه داعشی توسط این گروه تکفیری خبر داد.

اعدام این فرماندهان در پی شکست داعش از نیروهای پیشمرگه کرد و بیرون راندن آن‌ها از منطقه «سنجار» صورت گرفته است.

«زهیر الاعرجی» در این باره گفت: بر حسب اطلاعاتی که شب گذشته دست ما رسیده است، 3 فرمانده سعودی عضو داعش در منطقه «تلعفر» توسط این گروه تروریستی اعدام شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین صبح روز یکشنیه چندین فرمانده دیگر عربی و غیر عربی عضو داعش اعدام شده‌اند.

الاعرجی همچنین خبر داد: 50 عضو دیگر داعش که از نبرد سنجار و تلعفر فرار کرده‌اند، در حال حاضر در موصل توسط داعش زندانی و منتظر حکم اعدام خود هستند.

روز شنبه منطقه سنجار پس از 5 ماه اشغال توسط تکفیری‌های داعش توسط نیروهای پیشمرگه کرد با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق، آزاد شد.

امروز مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق، در دیداری از منطقه سنجار پیروزی نیروهای کرد بر داعش را ستود.

همچنین صدها خانواده‌ای که ماهها پیش از این منطقه فرار کرده و آواره شده بودند، در حال بازگشت به خانه‌های خود هستند.

داعش 100 عضو خود در سوريه را اعدام کرد

روزنامه فایننشال تایمز نيز گزارش داد که داعش 100 تن از اعضای خارجی خود را که از مقرهای خود در شهر رقه سوریه گریخته بودند، اعدام کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک فعال مخالف داعش اعدام 100 تن از اعضای خارجی داعش را که قصد گریختن داشتند، تایید کرد.

بر اساس این گزارش، اعضای داعش در رقه اعلام کرده‌اند که این گروه یک پلیس نظامی تشکیل داده است تا اعضای خارجی خود را که گزارش ارائه نمی‌کنند تحت فشار بگذارد.

همچنین ده‌ها منزل ویران شده و شمار زیادی از اعضای داعش دستگیر شده‌اند و برخی اعضای داعش نیز به علت حقایق درگیری‌ها در سوریه دچار سرخوردگی شده‌اند.

رسانه‌های انگلیسی در ماه اکتبر گزارش دادند که پنج انگلیسی، سه فرانسوی، دو آلمانی و دو بلژیکی قصد بازگشت به کشورهای خود دارند و اعلام کرده‌اند که به جای مبارزه علیه دولت سوریه به مبارزه با سایر گروه‌های شورشی مشغول شده‌اند. این افراد توسط داعش بازداشت شدند.

بر اساس گزارش مرکز بین‌المللی مطالعه افراط گرایی کالج سلطنتی لندن، در مجموع حدود 30 تا 50 انگلیسی قصد بازگشت به کشور خود را دارند اما بیم آن دارند که زندانی شوند.

کد خبر 281639

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha