همشهری آنلاین: رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه تبعیض نژادی در آمریکا یک واقعیت است از نگرانی‌ در باره آینده دخترانش خبر داد.

اوباما

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشيتد‌پرس، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با مجله 'پیپل' با برشمردن تجربه‌های خود از نژادپرستی در آمریکا گفت نگران است که مبادا دخترانش در آینده گرفتار پندارهای کلیشه ای شوند.

اوباما با اشاره به اینکه عوام در آمریکا سیاهپوستان را نوکر و خدمتکار می‌پندارند، گفت: هیچ سیاهپوستی به سن و سال من در آمریکا نیست که بیرون از رستوران منتظر باشد و کسی (با فرض پیشخدمت بودن) سوییچ خودرویش را به دست او نداده باشد.

'میشل اوباما' همسر رییس جمهوری آمریکا که در این گفت و گو حضور داشت نیز گفت درگذشته، همسرش را در یک مهمانی رسمی با خدمتکار اشتباه گرفته و از او خواسته بودند که قهوه بیاورد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت او و همسرش از دخترانشان خواسته‌اند که به عنوان دختران سیاهپوست از تبعیض نژادی برحذر باشند و گرفتار پندارهای کلیشه‌ای نشوند.

اوباما با اشاره به حادثه فرگوسن که در آن یک پسر نوجوان سیاهپوست به ضرب گلوله افسر سفیدپوست کشته شد، به وجود تبعیض نژادی در ایالات متحده اذعان کرد و گفت این یک واقعیت است که در جامعه آمریکا هنوز تصور می‌شود سیاهپوستان خطرناک‌تر از دیگر شهروندان هستند.

با این حال، باراک اوباما گفت که وضعیت در حال بهتر شدن است و شرایط امروز آمریکا با گذشته این کشور، اصلا قابل مقایسه نیست.

کد خبر 281493

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha