جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلانین: ارتش عراق در مناطق مختلف صلاح الدین، الانبار و فلوجه، ضربات سهمگینی به تروریست های داعش وارد کرد.

تلفات سنگین داعش در ۳ منطقه عراق

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه الاخباریه سوریه پس از اقدام ارتش عراق به آزاد سازی مناطقی در صلاح الدین، الانبار و نینوا و کشتن دهها مزدور عضو داعش که در میان آنان اتباع کشورهای عربی و غربی دیده می شوند، یگانی وابسته به عملیات بغداد، تلاشی را برای پاکسازی منطقه العامریه در فلوجه آغاز کرد که به کشف چند مخفیگاه تروریستهای داعش منجر شد. ارتش عراق علاوه بر این توانست مواد انفجاری خطرناک و چند محموله سلاح را از تروریستهای داعش مصادره کند.

سخنگوی عملیات بغداد گفت: امنیت در منطقه کمربندی بغداد به طور کامل برقرار شده است. همزمان وزارت دفاع عراق از کشف یک انبار مهمات و تسلیحات پیشرفته در منطقه الجامعه در غرب بغداد پایتخت عراق خبر داد. در این عملیات دهها عضو داعش در یک عملیات پیشدستانه در مناطق مختلف پایتخت به هلاکت رسیدند.

همزمان نیروهای ارتش عراق با کمک نیروهای بسیج مردمی و نیروهای عشایر، با حمله به مواضع نیروهای داعش در اطراف شهرستان دجیل، سی و پنج تروریست عضو داعش را به هلاکت رساندند و خودروهای آنان را منهدم کردند.در این عملیات شماری از مزدوران داعش فرار کردند و حجم زیادی سلاح و مهمات از خود بر جا گذاشتند.

منابع نظامی عراقی در استان صلاح الدین همچنین اعلام کردند در حمله هوایی ارتش عراق، چهارده عضو داعش در مرکز و شمال شهرستان بیجی در شمال تکریت کشته شدند و شش خودوری مجهز به تسلیحات پیشرفته آنان منهدم شد.

فرماندهی عملیات الانبار عراق اعلام کرد در حملات هوایی نیروهای آمریکایی به بخش ورودی شهرستان القائم در غرب الانبار40 عضو گروه تروریستی داعش کشته شدند.

همچنین جیمز تری فرمانده ائتلاف بین المللی از اعزام 1500 نظامی برای کمک به جنگ بر ضد گروه تروریستی داعش در عراق خبر داد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد اعضای گروه تروریستی داعش با مشکلات زیادی در تماس ها و دریافت کمک ها مواجه شده اند و هم اکنون به دنبال دستیابی به پناهگاهی امن هستند.

جیمز تری تصریح کرد :« ائتلاف بین المللی 1500 نیروی نظامی به عراق اعزام کرده و تاکنون بیش از 1300 حمله هوایی بر ضد مواضع گروه تروریستی داعش انجام داده است.»

کد خبر 281481

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha