سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

همراهی شیعه و سنی در ماه‌های اخیر در عراق چه در میدان جنگ با داعش و چه در عرصه سیاست میان گروه‌ها و شخصیت‌های حاکم، توجه رسانه‌های غربی را به‌خود جلب کرده‌است.

عراق

روزنامه نيويورك‌تايمز در گزارشي، اقدامات حيدرالعبادي نخست‌وزير عراق را در تشكيل اين فضاي وحدت ميان گروه‌هاي شيعه و سني بسيار مؤثر خواند و عملكرد او را ستودني توصيف كرد.در اين گزارش به حضور مرتب حيدرالعبادي در پارلمان و گزارش به نمايندگان، برخورد با عاملان فساد درون ارتش و وزارت دفاع، حضور در عرصه‌هاي ميداني و در ميان گروه‌هاي شيعه و سني كه در كنار ارتش با داعش مي‌جنگند و توجه به مشاركت همه گروه‌هاي قومي و مذهبي در عراق در عرصه سياست، اشاره شده است.

اينها همه در شرايطي است كه عراق همچنان با شرايط سختي روبه‌روست و عبادي با محدوديت‌هاي جدي در اداره امور روزانه كشور دست به گريبان است. هنوز يك سوم خاك عراق تحت كنترل دولت مركزي نيست. از سوي ديگر ارتش و نيروهاي مقاومت مردمي عراق در ميدان جنگ با داعش هم با كمبودهايي روبه‌رو هستند.

اخيرا در ديدار چند مقام ارشد نظامي آمريكايي از بغداد، نخست‌وزير عراق به آنها تأكيد كرده كه با اعزام نيروي نظامي خارجي به خاك عراق به‌شدت مخالف است اما حملات هوايي كه تحت عنوان ائتلاف عليه داعش از چند‌ماه پيش آغاز شده بايد دقيق‌تر و پرتعداد‌تر صورت گيرد. همچنين دولت عراق خواستار كمك تسليحاتي از سوي غرب است. اينها درخواست‌هايي است كه هنوز از سوي آمريكا و ديگر كشورهاي غربي پاسخ روشني به آنها داده نشده ‌است.نيويورك‌تايمز در گزارش خود مي‌نويسد، عملكرد موفقيت‌آميز حيدرالعبادي تا همين‌جا دور از انتظار بوده‌است. عبادي قصد دارد بعد از فساد نظاميان، به سراغ فساد درون دولتي‌ها برود و با آن مبارزه كند.

کد خبر 281294

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha