همشهری‌آنلاین: تعدادی افراد مسلح که تصوور می‌شود به‌دلیل داشتن پرچمی سیاه‌رنگ با نوشته‌های عربی با داعش مرتبط باشند، شهروندان حاضر در کافه‌ای در سیدنی را به گروگان‌گرفته‌اند.

australia

طبق آخرين اخبار تا لحظه تنظيم اين گزارش 5 نفر از گروگان‌ها موفق شدند از این کافه فرار کنند.اين 5 نفر در دو مرحله از محل گروگان‌گيري فرار كرده‌اند ابتدا 3 نفر موفق به فرار شدند و سپس گاردين به نقل از رسانه‌هاي ديگر از فرار دو نفر ديگر خبر داد.

australia

تونی ابوت، نخست‌وزیر و دولت استرالیا جلسه اضطراری امنیتی تشکیل داده‌اند.

نخست‌وزیر استرالیا با انتشار بیانیه‌ای از بروز اين حادثه در شهر سیدنی ابراز نگراني كرد وگفت: استرالیایی‌ها مطمئن باشند که حافظان قانون و ماموران امنیتی ما به خوبی آموزش دیده و از تجهیزات خوبی برخوردارند و به صورت حرفه‌ای و درست [به این حادثه] واکنش نشان می‌دهند.

او از دلیل دقیق موضوع ابراز بي‌اطلاعي كرده‌است.

به گزارش رويترز،توني ابوت همچنين از شهروندان خواست به سر کارهای خود بروند.

اندرو اسکیپیون، بازرس پلیس ایالت نیو ساوث ولزبه خبرنگاران گفت:افراد مسلح در ساختمانی، در میدان مارتین، تعدادنامشخصی از افراد را به گرگان گرفته‌اند.

برخي رسانه‌ها تعداد گروگان‌ها را بیش از ۲۰ نفر گزارش‌ كرده‌اند و برخي نيز خبر داده‌اند نزدیک به ۱۳ نفر در یک مغازه شکلات‌فروشی به گروگان گرفته شده‌اند.پلیس استرالیا می‌گوید آمار دقیق گروگان‌ها را نمی‌داند اما کم‌تر از ۳۰ نفر هستند.

 ماموران نیروی ویژه استرالیا وارد بخش تجاری و اداری شهر شده‌اند و پلیس شهر نیز از شهروندان خواسته است تا جایی که ممکن است از نزدیک شدن به منطقه دوری کنند.مذاکره‌کنندگان پلیس با گروگان‌گیران در تماس هستند.

شبكه‌هاي تلويزيوني تصويري از يك پرچم سياه با نوشته‌هاي عربي نشان داده‌اند.هنوز مشخص نیست پرچمی که در دست گروگان‌گیران است چیست، اما این احتمال مطرح شده كه شاید افراد مسلح هواداران یا اعضای «حکومت اسلامی» (داعش)در استرالیا باشند.

australia-black flag

هم‌زمان با گروگان‌گیری در مرکز شهر سیدنی، خانه اپرای شهر نیز در پی کشف بسته‌ای مشکوک، تخلیه و تعطیل شد.

استرالیا يكي از كشورهاي حاضر در ائتلافی به رهبری آمریکا است که در حال مبارزه با نیروهای داعش و انجام حملات هوایی علیه آنها در عراق است.

هم‌زمان با گروگان‌گیری در میدان مارتین، پلیس فدرال استرالیا دو نفر را به ظن ارتباط با عملیات تروریستی بازداشت کرد.

پلیس گفت یکی از این افراد در ارتباط با تحقیقات درخصوص انجام عملیات تروریستی در استرالیا و نیز فراهم کردن امکان اعزام شهروندان آن کشور به سوریه، بازداشت شده است.

گفته مي‌شود این فرد در حال خروج از یک نمازخانه‌ بازداشت شده  و مرد دیگری نیز در بازداشت است.

به گزارش ان‌بي‌سي نيوز،به‌دنبال گروگانگیری در کافه مارتین، ساختمان‌های مربوط به بانک ریزرو استرالیا و و بانک‌های تجاری نزدیک به آن تعطیل شده‌اند.

آمد و شد اتوبوس‌ها و قطارهای شهری در این منطقه متوقف شده‌است.

کد خبر 281079

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha