همشهری آنلاین: پنج نفر از محل گروگان‌گیری در یک کافی‌شاپ در شهر سیدنی گریخته‌اند. گروگان‌گیر پرچم یکی از گروه‌های تروریستی در سوریه را پشت پنجره محل حادثه به اهتزاز درآورده‌است.

sydney-hostage

اولین گروگان‌هایی‌ که موفق به خروج شدند سه مرد بودند که از یکی از خروجی‌های کافی شاپ خارج شدند. یک ساعت بعد دو زن نیز به سمت پلیس دویدند. هنوز مقامات اعلام نکرده‌اند که این پنج نفر فرار کرده‌اند یا توسط گروگان‌گیر آزاد شده‌اند.

به گزارش ان‌بی‌سی، کمیسیونر پلیس ایالت نیوساوث ویلز استرالیا از اعلام تعداد دقیق گروگان‌ها و درخواست گروگان‌گیر خودداری کرده ولی می‌گوید پلیس به طور دقیق در حال بررسی شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک و توییتر برای بدست آوردن سرنخ است. گروگان‌گیری ۹:۴۵ دقیقه صبح به وقت محلی در محل یک کافی‌شاپ متعلق به شرکت شکلات سازی لیندت در شهر سیدنی شروع شد. به گفته مدیر شرکت لیدنت استرالیا حدود ۳۰ مشتری و ۱۰ نفر کارمند در زمان گروگان‌گیری در محل حضور داشتند.

فرد گروگان‌گیر اقدام به نصب یک پرچم در پشت پنجره کافی شاپ کرده‌است که ابتدا گمان می‌رفت متعلق به گروه تروریستی داعش باشد اما تحلیل‌گر شبکه ان‌بی‌سی می‌گوید این پرچم متعلق به گروه جبهه النصره است.

کد خبر 281103

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha