همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی گفت برای بازگشت زائران عتبات عالیات سه رام قطار در مرز شلمچه تامین شده است که تلاش می‌کنیم افزایش یابد.

akhoundi

به گزارش واحد مرکزی خبر، عباس آخوندی با اشاره به افزایش سه برابری عزیمت مسافران و زائران عتبات عالیات در سال جاری نسبت به سال گذشته اظهار کرد: یک میلیون و 500 هزار نفر امسال به عراق سفر کردند که یک میلیون و 450 هزار نفر آنها از طریق مرزهای زمینی و 50 هزار نفر نیز با استفاده از دیگر وسایل نقلیه به عراق مسافرت کردند که بازگشت آنها به یکباره خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: از زائران تقاضا کردیم با صبر و حوصله به کشور بازگردند چراکه بازگشت یکباره فشار زیادی برای بازگشت به مردم وارد می‌آورد؛ تاسیسات مرزی و راه‌های ارتباطی ایران و عراق توانایی پذیرش ناگهانی این میزان مسافر را ندارد.

آخوندی با بیان اینکه در مرز شلمچه توانسته‌ایم سه رام قطار را تامین کنیم و در تلاشیم آن را به پنج رام قطار افزایش دهیم، گفت: از مسئولان شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های شهرستان‌های مرزی درخواست کردیم همه تلاش خود را برای تامین رفاه حال زائران در زمان بازگشت به کار گیرند.

  • برنامه‌ریزی برای اتصال ریلی ایران به جمهوری آذربایجان

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه علاوه بر دستور رئیس جمهور مبنی بر اتصال راه آهن ایران به عراق، به دنبال اتصال شبکه ریلی کشور به جمهوری آذربایجان از طریق راه آهن قزوین-رشت-آستارا هستیم، از بررسی روش‌های جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی در وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

آخوندی گفت : آنچه در حوزه وزارت راه و شهرسازی اهمیت دارد توسعه متناسب مرزها و راه‌های منتهی به مرزها است تا تجارت جهانی ایران و مناسباتمان با دیگر کشورها افزایش یابد.

وی اتصال راه آهن گرگان - اینجه برون به ترکمنستان را یکی از نمونه‌های اتصال ریلی ایران به کشورهای همسایه دانست و گفت: رئیس جمهور دستور اتصال راه آهن ایران به عراق از طریق مرز شلمچه را صادر کرده است.

آخوندی تلاش کشور برای اتصال شبکه جاده‌ای به شبکه راه های آسیایی را از اهداف مهم وزارت راه و شهرسازی برشمرد و تاکید کرد: یکی از محورهایی که در این وزارتخانه در دستور کار داریم بهبود کیفیت راه‌های منتهی به مرزها، بهبود کیفیت عملکرد رایانه های مرزی و ارتقای جایگاه گمرکات مرزی ایران است؛ همچنین مرز مناسبی با آذربایجان از طریق اصلان‌دوز و جلفا و نیز با ارمنستان از طریق مرز نوردوز داریم که به افزایش تعاملات استانی و ملی با همسایگان کمک می‌کند.

کد خبر 280837

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha