همشهری آنلاین: رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی از آغاز موج بازگشت زائران عتبات به کشور از عصر شنبه ۲۲ آذر خبر داد.

 بازگشت زائران عتبات

سرهنگ ابراهیم رضایی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره گفت: از روز گذشته عملیات خروج زائران از مرز به اتمام رسید و شمار زیادی از هموطنان نیز امکان خروج از کشور را نیافته و به سمت شهرهای خود بازگشتند که این موضع سبب ازدیاد جمعیت و شلوغی در سه شهر مرزی مهران، شلمچه و چزابه نیز شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود موج بازگشت زائران از کشور عراق از عصر امروز شنبه آغاز شود، اظهارکرد: تمهیدات لازم برای بازگشت زائران از مرز اندیشیده شده و برنامه‌ریزی‌های لازم نیز برای بازگشت انجام شده است.

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه تنها بر گذرنامه‌هایی که مهر خروج از کشور زده شده ، مهر ورود به کشور نیز زده خواهد شد، خاطرنشان کرد: تلاشمان این است که زائران در گذرگاه‌های ورودی به کشور دچار معطلی نشوند و از این روز مراحل چک گذرنامه و ثبت مهر بین حدود دو تا سه ثانیه انجام خواهد شد.

رضایی‌نژاد درباره اینکه چه تدابیری برای جلوگیری از اتباع غیرمجاز به کشور اندیشیده شده است، گفت: تمامی گذرنامه‌ها چک شده و افراد فاقد گذرنامه و افرادغیرمجاز امکان ورود به کشور را نخواهند یافت.

وی درعین حال با اشاره به سفر بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر از ایرانیان به کشور عراق، خاطرنشان کرد: از زائران درخواست داریم که برای بازگشت به کشور عجله نکنند و خانواده‌های آنان نیز برای مراسم استقبال به مرزها مراجعه نکنند. همچنین موضوع دیگر لزوم همکاری با پلیس و توجه به توصیه‌ها و هشدارهای پلیسی است که انتظار می‌رود زائران نسبت به انجام آن حساس باشند و آنها را رعایت کنند.

کد خبر 280864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha