پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ستاره اسکندری در توصیف وضعیت و تعداد سالن‌های تئاتر گفت: شرایط به گونه‌ای است که افراد به شرط حذف یکدیگر می‌توانند کار کنند.

ستاره اسکندری

به گزارش ايسنا؛ این بازیگر درباره کافی بودن تعداد تماشاخانه‌های خصوصی آن هم در شرایطی که چند سالن نمایش در حال تعمیر هستند و زمانی هم تا جشنواره فجر باقی نمانده است، بیان کرد: قطعا این تعداد کافی نیست و بهتر است بگوییم آنچه عیان است چه حاجت به بیان است، اما اتفاق دردناکتر در این قضیه این است که همان چهار سالن خصوصی هم که وجود دارد به عناوین مختلف لغو امتیاز یا بسته می‌شوند و نمی‌دانم چه اندیشه‌ای پشت این کار است.

او افزود: هر سال فقط از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران حدود120 دانشجو در رشته‌های مرتبط با تئاترفارغ التحصیل می‌شوند اما به ازای این تعداد سالن کافی ساخته نشده و در 30 سال گذشته اگر اشتباه نکنم فقط دو یا سه سالن تئاتر به سالن‌های موجود اضافه شده‌اند.

اسکندری تاکید کرد: به همین دلیل این شرایط واقعا دردناک است، چون آدم‌ها را مجبور به تنازل بقا می‌کند؛ یعنی افراد به شرط حذف یکدیگر می‌توانند کار کنند.

این بازیگر هم چنین اضافه کرد: نکته دیگر این است که هر جایی قاعده و قانون خود را دارد، اما شاهدیم یکی، سال‌ها پشت در سالنی برای اجرا منتظر می‌ماند و یکی دیگر سالی دوبار نمایش خود را اجرا می‌کند که این در بیشتر سالن‌های نمایش به چشم می‌خورد. وی با اشاره به وضعیت سالن‌های سینما که حضور بخش خصوصی باعث جذب مخاطبان بیشتری شده است، گفت: در سینما یکی از پایه‌های اصلی تجارت است و با ورود بخش خصوصی و ساخت سالنهای سینمایی اتفاق خوبی افتاده است، اما در تئاتر اهالی این هنر به دلیل پُز روشنفکری یا هر مسئله دیگر ارتباط آنچنان خوبی با بخش خصوصی برقرار نمی‌کنند.

اسکندری افزود: مسئله مهم دیگر نگاهی است که به اهالی تئاتر و این هنر وجود دارد، چرا که پررنگ بودن وجه تجاری در سینما و سرگرم‌ کننده بودن این هنر شرایط بهتری را برای آن رقم زده و می‌بینیم ساخت سالن‌های سینمایی توسط بخش خصوصی مخاطبان بیشتری را به سینما کشانده است، اما از آنجا که تئاتر بار اندیشه‌ای دارد و حساسیت‌های بیشتری نسبت به آن وجود دارد اجازه داده نمی‌شود که چنین برخوردها و نگاه‌هایی نسبت به آن ایجاد شود.

او یادآور شد: با این حال بارها پیشنهاد ایجاد سالن‌های پورتابل مطرح شده تا امکان انتقال راحت‌تر از شهری به شهر دیگر برای اجرای نمایش فراهم باشد، اما متاسفانه آن طور که باید توجهی نمی‌شود.

گفتني است؛ ستاره اسکندری هم اکنون نمایش «هم هوایی» را در تالار شمس موسسه «اکو» روی صحنه دارد.

کد خبر 280750

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha