یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد رحمانیان گفت: هرچند برای اجرای نمایش «هامون بازها» هیچ اطمینانی ندارم اما سال آینده قطعا نمایش «برف گیجه» را اجرا خواهم کرد.

محمد رحمانیان

به گزارش ايسنا؛ این هنرمند تئاتر، درباره اجرای نمایشنامه‌های تازه‌اش توضیح داد: نمایش «برف گیجه» تابستان سال آینده اجرا خواهد شد. درباره اجرای آن اطمینان دارم چون مشکل سالن ندارد. زیرا قرار است در یک یخچال بزرگ گوشت به صحنه برود. بنابراین هیچ سالن تئاتری را اشغال نخواهیم کرد.

رحمانیان هرچند ترجیح داد فعلا درباره داستان این نمایش سخنی نگوید‌، اما ادامه داد: این نمایش یک کار جمع و جور و بسیار ساده است و در واقع یک نمایش محیطی است که هر بار بیش از 50 تماشاگر نخواهد داشت.

وی که مشغول کارهای پژوهشی این نمایش است، افزود: این نمایش در عین سادگی یک کار تجربی بسیار خوب است و مراحل پژوهشی دشواری دارد. اگر مسائل و مشکلات مربوط به یخچال گوشت حل شود‌، هیچ مشکل دیگری برای اجرا نخواهیم داشت.

رحمانیان اضافه کرد: نمایش «برف گیجه» یک بازیگر دارد که اشکان خطیبی است و موسیقی آن را فردین خلعتبری کار می‌کند و در حال حاضر نیز دنبال پیدا کردن نوازنده هستیم.

به گفته او این نمایش احتمال بسیار قوی مرداد سال آینده اجرا خواهد شد.

رحمانیان همچنین درباره نمایش «هامون باز‌ها» توضیح داد: بعد از چند دوره که تمرین این دوره متوقف شد، قرار شد سال 94 آن را اجرا کنیم، اما هنوز به این اجرا مطمئن نیستم.

او که پیش از این قصد داشت نمایش«تک گویی برای یک تماشاگر» را در فرهنگسرای نیاوران اجرا کند، یادآور شد: این نمایش نیز آماده اجراست. هرچند اجرای آن برای امسال منتفی شد اما اگر سالن باشد، اجرای این نمایش کاری ندارد.

محمد رحمانیان در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره تجربه‌ی سینمایی‌اش به ایسنا گفت: فیلم «کنسل» یک اثر به شدت تئاتری و تجربی است و شاید نام تله تئاتر برای آن مناسب‌تر باشد.

این کارگردان تئاتر و سینما درباره سرانجام فیلم «کنسل» که در کشور کانادا ساخته شده است‌، ادامه داد: این فیلم به لحاظ فنی شرایط دشواری داشت. اما خوشبختانه تا یک ماه آینده کارهای فنی آن به پایان می‌رسد.

رحمانیان درباره احتمال اکران این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت: هنوز به جشنواره فجر فکر ارایه نکرده‌ام چون می‌خواهم چندبار دیگر خودم فیلم را ببینم و بررسی کنم این فیلم یک کار تجربی و دشوار است. موضوع خاصی دارد و پرداختش هم بیشتر تئاتری است.

به گفته او؛ این فیلم که در کانادا ساخته شده است توسط فرهاد صبا فیلمبرداری شده و سه شخصیت آن در مکانی بسته ناچارند یکدیگر را تحمل کنند.

مهتاب نصیرپور‌، هرمین عشقی و زارا درانی (بازیگر پاکستانی) سه بازیگری هستند که در این فیلم که نخستین تجربه سینمایی رحمانیان در مقام کارگردان به شمار می‌آید، بازی کرده‌اند.

کد خبر 280885

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha