همشهری آنلاین: معاون سازمان حج و زیارت با اعلام حضور بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین گفت: شهر مهران به پارکینگ قفل شده خودروهای زوار تبدیل شده و زیرساخت‌های عراق نیز امکان تأمین نیازهای زائران را ندارد؛ بنابراین از زائران درخواست داریم دیگر به مرزها مراجعه نکنند.

به گزارش ايكنا، ناصر‌ خدرنژاد در تشریح وضعیت مرزهای خروجی کشور به سمت عتبات عالیات گفت: آنچه ما در مرزها شاهد بودیم، یک حماسه و حرکت غیرقابل تصور و باور بود. واقعیت این است که زیرساخت‌های موجود در عراق در حال حاضر امکان پذیرایی از این خیل زائران را ندارد، از سوی دیگر بسیاری از مردم با وسایل نقلیه شخصی خود به سمت مرزها حرکت کرده‌اند و شهر مهران و فاصله 20 کیلومتری این شهر به پارکینگ کاملاً قفل شده تبدیل شده‌ است.

  • به مرزهای زمینی مراجعه نکنید

خدرنژاد افزود: در حال برنامه‌ریزی برای بازگشت زائران هستیم و در همین راستا نیز با مشکل عدیده‌ای مواجه شده‌ایم، از مردم مشتاق کشورمان درخواست مي‌كنيم که دیگر به مرزها مراجعه نکنند؛ به ویژه اینکه در حال حاضر در خاک عراق نیز امکانات لازم برای انتقال زائران به شهرهای نجف و کربلا وجود ندارد.

معاون سازمان حج و زیارت در خصوص تعداد زائران ایرانی اربعین حسینی گفت: برخی از آمارها نشان می‌دهد بیش از یک میلیون و 200 هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین حسینی حضور دارند.

زائران برای بازگشت عجله نکنند

وی در خصوص تمهیدات لازم برای بازگشت زائران گفت: از شب اربعین معمولاً بازگشت زائران آغاز می‌شود و توصیه ما به زائران این است که برای بازگشت عجله نکنند و مقداری صبر و تحمل داشته باشند و قطعاً بدانند که در بازگشت نیز با مشکلاتی مواجه خواهند بود.

معاون سازمان حج و زیارت در پایان گفت: وزارت راه بحث تأمین اتوبوس و ماشین‌هایی را جهت جابه‌جایی زائران از مرزها به داخل کشور بر عهده گرفته است. گیت‌های گذرنامه ورود به کشور نیز تا سه برابر افزایش داده شده تا بتوانیم با سرعت زائران را به داخل کشور وارد کنیم. اما شهرهای مرزی با مشکل ترافیک شدید در بازگشت زائران مواجه خواهند بود و امکان روان کردن ترافیک برای بازگشت زائران وجود ندارد بر همین اساس به زائران توصیه می‌کنیم با تأخیر سه تا چهار روزه بعد از اربعین وارد کشور شوند.

کد خبر 280709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha